מיזוג ענק

בעקבות החרם? מנחם כרמל מוכר את בר כל

רשת נתיב החסד עומדת לרכוש את רשת בר כל. ההבנות לביצוע העסקה כבר הושגו, וכעת נותר רק להמתין לאישור הממונה על התחרות. וגם: מה הקשר לפילוג הליטאי (כלכלה)

דוד הכהן | כיכר השבת |
מנחם כרמל (צילום ארכיון: אורי כהן)

אם הממונה על התחרות (לשעבר הרשות להגבלים עסקיים) יאשר את העסקה, צפוי להתרחש מיזוג ענק בשוק הקמעונאי החרדי, כאשר רשת נתיב החסד תרכוש את רשת בר כל.

בידיעה על כך, שדווחה לראשונה בעיתון גלובס, נכתב כי הצדדים אישרו את דבר המכירה הצפויה, וכבר חתמו על מזכר הבנות, בכפוף לאישור המיוחל.

רשת בר כל הוקמה כידוע לפני כ-30 שנה על ידי מנחם כרמל, מי שמוקם בעבר במקום השביעי ברשימת יהדות התורה לכנסת. בשל היותו מזוהה עם 'הפלג' הודח כרמל, ובמקומו הוצב ח"כ יעקב אשר.

הפילוג הגדול בציבור הליטאי, הוביל כזכור לכך שרבים העדיפו להימנע מביצוע קניותיהם ברשת בר כל, ולדעת גורמים בתחום, הדבר גרם בסופו של דבר להפסדים כלכליים משמעותיים, שיתכן והם מהגורמים למכירתה המתוכננת של הרשת.

על פי דיווח בעיתון הכלכלי themarker, בענף המזון מספרים כי הרשת עומדת כבר זמן רב, לסירוגין, למכירה. כעת, נראה כי כרמל הצליח למצוא רוכש לרשת.

יצוין כי מחזור המכירות השנתי של רשת נתיב החסד מוערך במקסימום 300 מיליון ש"ח, בעוד המחזור השני של רשת בר כל מוערך בסכום של כ-600 מיליון ש"ח.

ברשת בר כל מסרו בתגובה לתקשורת: "היות והרב מנחם כרמל ראה זאת כשליחות לדאוג לרווחת המשפחות ברוכות הילדים וציבור האברכים, וכן ההקפדה על שילוב בעלי מוגבלויות לעבודה בסניפי הרשת, אי לכך הבסיס להבנות שהושגו עומד על כך שרשת נתיב החסד, שפועלת גם בעזרה למשפחות ברוכות הילדים וציבור האברכים, תמשיך את הקו שלנו ושלהם בשמירה על מחירים מוזלים לעזרה וסיוע למשפחות ברוכות הילדים וציבור האברכים. כמו כן, נתיב החסד תמשיך להעסיק את כל עובדי הרשת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר