נגד טראמפ

מזכ"ל האו"ם: יש להבטיח את שלימות סוריה

אנטוניו גוטרש התייחס להחלטת נשיא ארה"ב להכיר בריבונות הישראלית על רמת הגולן והביע התנגדות. 22 מדינות הליגה הערבית צפויות לפרסם הודעת גינוי להחלטת טראמפ (בעולם)

(צילום: Maor Kinsbursky/FLASH90)

ההתנגדות בעולם להכרת נשיא ארה"ב דונלד טראמפ בריבונות הישראלית על רמנת הגולן נמשכת, והיום (ראשון) מצטרפים מלבד הליגה הערבית ומלך סעודיה, גם מזכ"ל האו"ם.

אנטוניו גוטרש, המזכ"ל אמר כי "כל החלטה בנוגע לקונפליקט בסוריה חייבת להבטיח את השלמות הטריטוריאלית שלה, כולל השטח הכבוש של רמת הגולן".

את הדברים אמר במהלך הפסגה השנתית של הליגה הערבית שנפתחה היום בטוניס. מסתמן כי 22 המדינות החברות בליגה יוציאו הודעת גינוי משותפת לצעד של טראמפ.

מלך סעודיה אמר בכינוס כי הוא "דוחה בתוקף" את ההכרה האמריקאית ברמת הגולן. שרת החוץ של האיחוד האירופי פדריקה מוגריני אמרה: "אי אפשר להתעלם מהחלטות האו"ם בנוגע לגולן, זהו לא הפתרון".

אבו מאזן, יו"ר הרשות הפלסטינית העריך כי המהלך יוביל את ארה"ב לאפשר לישראל לספח אדמות פלסטיניות. "הצעד הבא של ארצות הברית יהיה מסוכן אף יותר - היא תאמר לישראל לספח אדמות פלסטיניות ותהפוך את עזה למדינה כלשהי שאותה תנהל חמאס", אמר.

כזכור, לפני כשבוע חתם נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ על המסמך המכיר בריבונות הישראלית על רמת הגולן. בדבריו הזכיר הנשיא כי ישראל תפסה את השטח במהלך מלחמת ששת הימים, כדי להגן על עצמה.

טראמפ הוסיף, "כיום, מעשיהם של ארגוני טרור ואיראן ממשיכים להפוך את רמת הגולן לנקודת מוצא פוטנציאלית למתקפות נגד ישראל. כל הסכם עתידי צריך להבטיח את יכולתה של ישראל להגן על עצמה", הסביר.

ראש הממשלה נתניהו הודה לו באומרו: "לאורך השנים ישראל הייתה במערכת יחסים טובה עם ארה"ב, אבל לא היה לה חבר טוב יותר ממך. אתה מראה את זה בסנקציות שהטלת על איראן, הראית את זה שהכרת בירושלים כעיר הבירה של ישראל והעברת את השגרירות. אמרת ועשית. והראית גם היום, בהצהרה הרשמית שלך, בהכרות בריבונות של ישראל ברמת הגולן. זה יום היסטורי".

"ההצהרה שלך מגיעה בזמן שבו רמת הגולן חשובה מאוד לנו, כשאיראן מנסה לבסס את עצמה בסוריה. לאורך הגבול סוריה יורה טילים לעבר שטחנו. אנחנו לא נוותר אף פעם על השטח שלנו. יש לנו משפט, 'העם עם הגולן', אבל תודות לך אנחנו יודעים שיש שני עמים שעומדים עם הגולן: העם בישראל והעם באמריקה", אמר נתניהו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר