"לא לומד ולא עובד"

ההקלטה חשפה: מה חושב גבי אשכנזי על הציבור החרדי?

"ברובו גם לא לומד ולא עובד ולא משלם מיסים", אלו חלק מדבריו החמורים של גבי אשכנזי, מועמד מס' 4 במפגלת 'כחול לבן', נגד הציבור החרדי. וגם, כך הוא מתכנן לגייס חרדים (ארץ)

גבי אשכנזי (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

גבי אשכנזי, הרמטכ"ל לשעבר ומי שעומד מאחורי החיבור בין בני גנץ ויאיר לפיד לרשימת 'כחול לבן', בה הוא הוצב במקום הרביעי, נחשף בהתבטאויות קשות נגד הציבור החרדי.

מיכאל שמש, הכתב הפוליטי של 'כאן', חשף הבוקר (שני) בתוכנית "קלמן ליברמן" ב'כאן רשת ב', הקלטות של אשכנזי, מתוך דברים שאמר בכנס בחירות על סוגיית השוויון בנטל וגיוס החרדים לצה"ל.

אשכנזי התייחס לאי שירות החרדים בצה"ל ואמר כי "המציאות שבה ציבור של צעירים, קטן והולך, משרת את המדינה, מקיים איתה איזה סוג של חוזה, מבחינתי שירות לאומי, בצבא כמובן שהוא הכי חשוב, הולך ללמוד, עובד, משלם מיסים ונושא על כתפיו ציבור של צעירים וצעירות גדל והולך שלא מקיים שום חוזה עם המדינה, שום איזה משהו, ברובו גם לא לומד ולא עובד ולא משלם מיסים".

אשכנזי, הוסיף והציג את המודל שלו לגיוס החרדים - לצד ההבטחות של 'כחול לבן' להעברת חוק הגיוס של משרד הביטחון. לדבריו, כולם יגיעו לבקו"ם, וכך זה יתנהל: "זכות בחירה ראשונה למי? לצה"ל, אין שירות יותר חשוב מהדבר הזה, והצבא על פי קריטריון מקצועי יבחר את מי שיכול לשרת, את מי שהוא צריך. כל השאר הולכים לביתן ליד שכתוב עליו מד"א, כתוב עליו משטרת ישראל, כתוב עליו מה שאתה רוצה".

מיכאל שמש דיווח כי אשכנזי אמר שישאירו קבוצה, קומץ של גאונים, כמו ספורטאים שמקבלים פטור משירות, והם היחידים בעצם שיזכו לקבל פטור משירות לצה"ל, כל השאר יגיעו לבקו"ם וזכות הבחירה הראשונה תהיה לצה"ל, כל היתר ימצאו את דרכם כשהם משרתים במקומות אחרים.

גורם פוליטי חרדי אומר ל"כיכר השבת" כי מתברר שהאזהרות של ראשי המפלגות החרדיות מכך שבני גנץ ומפלגתו אימצו את כל המצע של יאיר לפיד ו'יש עתיד' - מדויקות. "לא סתם גדולי ישראל מזהירים שוב ושוב מפני האפשרות שבני גנץ ויאיר לפיד ירכיבו את הממשלה הבאה, דבריו של אשכנזי מדברים בפני עצמם", הוא מוסיף.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר