הגיב לתחקיר ה'בוטים'

גנץ: "נתניהו יכול ללכלך עלי כמה שהוא רוצה"

בכירי כחול לבן מאשימים את ראש הממשלה נתניהו בעקבות תחקיר הבוטים, ומאשימים אותו בניסיון לגנוב את הבחירות. במקביל, הגישו תלונה במשטרה נגד מפלגת הליכוד (פוליטי)

יוני גבאי | כיכר השבת |
גנץ (צילום: Hadas Parush/Flash90)

אחרי שהגישו תלונה במשטרה נגד הליכוד, כינסו ראשי מפלגת כחול לבן מסיבת עיתונאים, בה הם האשימו את נתניהו בהפעלת רשת הבוטים שנחשפה הבוקר (שני) בעיתוני 'ניו יורק טיימס' וידיעות אחרונות.

יו"ר הרשימה בני גנץ אמר, כי "נתניהו מוביל קמפיין של טרור תודעתי על אזרחי מדינת ישראל. הוא יכול ללכלך עלי כמה שהוא רוצה. אני נחוש - ואני אנצח".

לדבריו, "ההדלפות הביטחוניות מהקבינטים השונים מצטרפות לפרסום של היום והם כולם שקר אחד גדול".

"נתניהו פוחד מהאמת שמתגלה בפרשיות השחיתות, צוללות ואישור מכירתם ללא תיאום וידיעת מערכת הביטחון. מה שנותר לו זה להפיץ שקרים ורעל. יותר ויותר ישראלים לא מאמינים לו כבר. בית הקלפים של נתניהו הולך וקורס", הוסיף גנץ.

יאיר לפיד, חברו להנהגת 'כחול לבן', אמר כי התחקיר "חושף את העובדה שנתניהו ואנשיו ירדו מהפסים. הוא יודע שהוא יפסיד בבחירות בעוד שמונה ימים. הוא יודע שאם הוא לא יהיה ראש ממשלה - הוא עלול לגמור בכלא. האיש הזה לא מפסיק להתבכיין ולא מפסיק לרמות, אין יותר חלש מזה. הוא מנסה לגנוב את הבחירות".

משה יעלון, מבכירי תנועתם, אמר: "אני לא הייתי זקוק לתחקיר הזה שנחשפנו אליו הבוקר. חוויתי על בשרי איך נתניהו פועל כדי לחסל יריבים פוליטיים. אפשר לראות בימים האחרונים איך הוא משנה גרסאות בסוגיית מכירת הצוללות למצרים, כמו כל עבריין חשוד שמרגיש את החרב על צווארו".

תשובת הליכוד ל'תחקיר הבוטים' (מתוך קמפיין הבחירות)

על פי התחקיר, הרשת מצייצת בהתאמה את מסרי הליכוד, ואת הציוצים של כמה פעילים בכירים, בהם עורך הדין של הליכוד מיכאל דבורין, יונתן אוריך ומנהלי הרשתות החברתיות של המפלגה, ליאור הררי וטופז לוק. מי שעוד זוכה ליחס אוהד מהרשת ומשתף את מסריה, הוא בנו של ראש הממשלה יאיר נתניהו למרות שאין בכך כל פלא בהתחשב שהמסרים תומכים באביו.

החוקרים טוענים, כי החשבונות המזויפים מסמנים בלייק ומשתפים מחדש (רה־טוויט), בשיעורים גדולים הרבה יותר מהממוצע, את הציוצים של דבורין, אוריך, הררי, לוק ונתניהו הבן – שמצדם מסמנים בלייק ומשתפים מחדש את ציוצי הרשת.

יצוין, כי יתכן ומדובר אף בעבירה על חוקי התעמולה באינטרנט. יו"ר ועדת הבחירות, השופט חנן מלצר, הוציא באחרונה צו תקדימי הקובע כי גם פרסומי תעמולה באינטרנט וברשתות החברתיות יהיו חייבים להיות מזוהים פוליטית עם העומד מאחוריהם. שוב זאת רק בהנחה ומדובר אכן בקמפיין ממומן של הליכוד.

מהליכוד נמסר בתגובה לתחקיר: "הליכוד לא קשור בשום צורה לרשת אליה התייחסתם. בכלל, הליכוד לא מפעיל שום רשת של בוטים, אוואטרים, פרופילים מזויפים וכדומה. הליכוד היא כמעט המפלגה היחידה שלא משתמשת באמצעים כאלה.

הפעילות הדיגיטלית של הליכוד חוקית לחלוטין ומדווחת כראוי בשקיפות מלאה למבקר המדינה ולגורמים המוסמכים. בניגוד לנטען, יונתן אוריך וטופז לוק לא מכירים את מר חדאד, הוא אינו מועסק על ידי הליכוד ואין להם או לליכוד קשר איתו. האהדה הגדולה ברשת לליכוד ולראש הממשלה נתניהו מתבססת אך ורק על ההישגים הגדולים של ראש הממשלה נתניהו למען אזרחי ישראל ולמען מדינת ישראל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר