מציאות ביטחונית שברירית

אסירי חמאס ישבתו רעב: "ישפיע על ההסדרה עם ישראל"

מאבקם של המחבלים העצורים בכלא במיסוך הסלולרי עולה שלב. בתכנית: שביתת רעב והימנעות משתיית מים, כבר מהיום הראשון. הנייה מזהיר את ישראל וקיים חשש להסלמה ביטחונית (ביטחון)

ב. ניסני | כיכר השבת |
(צילום: MARK NEYMAN, לע"מ)

אסירים בכלא הישראלי, מחבלים המשתייכים לארגון הטרור העזתי חמאס, מתכננים לפתוח בשביתת רעב יומיים בלבד לפני מועד הבחירות לכנסת - כך דווח הערב (שני) בחדשות 12.

לראשונה, מאיימים האסירים להפסיק לשתות מים כבר מהיום הראשון, וזאת כחלק מהמחאה שהם מנהלים נגד המיסוך בבתי הכלא, שהותקן על ידי שב"ס במטרה לחסום מהם אפשרות לביצוע שיחות מפלאפונים שהוברחו לכלא.

תחילה יפתחו מנהיגי המחבלים בשביתת הרעב, בהמשך יצטרפו אליהם המחבלים המפורסמים, ובהמשך יצטרפו אליהם שאר האסירים המזוהים עם חמאס.

אסירים רבים מהג'יהאד האסלאמי והפת"ח שוקלים גם הם להצטרף לשביתה המתוכננת, וייתכן כי גם ברגותי, ששבר את שביתת הרעב הקודמת שלו באכילת טורטית, יצטרף אף הוא לשביתה.

על פי מקורות פלסטינים, מדובר ב-25 אסירים שמכונים "גדוד הלוחמים" וצפויים להוביל את שביתת הרעב. אותם אסירים שולחו צוואות לבני משפחותיהם במקרה שהעניינים ידרדרו לכדי מוות.

תיעוד מהכלא: כך מחבלי החמאס התפרעו (צילום: שב"ס)

מדובר בצעד דרסטי בעל השלכות רבות על הזירות הנפיצות בישראל, כאשר מצבם של האסירים עלול להביא גם להסלמה ביטחונית בשטחי יהודה ושומרון, לצד הסלמה נוספת בעזה.

ראש הלשכה המדינית של חמאס, איסמעיל הנייה הזהיר מוקדם יותר היום את שליח האו"ם למזרח התיכון, ניקולאי מלדנוב, כי היחס הישראלי לאסירים הפלסטינים עלול לסכן את ההסדרה ואת הרגיעה אליו הגיעו מול ישראל.

במשרד לביטחון פנים ובשב"ס בוחנים אפשרות לבקש מצה"ל לגייס רופאים וחובשים נוספים, כדי לסייע בטיפול במידה ויהיה בכך צורך. כמו כן, תיבחן האפשרות להזין את השובתים בכפייה.

בחדשות 12 דווח כי השר לביטחון פנים גלעד ארדן הבהיר כי בכל מקרה, וללא קשר לשביתה המסתמנת, לא יתקיים שום משא ומתן עם האסירים השובתים. בנוסף, ארדן הבהיר כי בשום מצב לא תופסק החסימה הסלולרית בבתי הכלא.

ההחלטה להתקין משבשי קליטה בבתי הכלא רמון וקציעות שבדרום הארץ, התקבלה לאחר שעלה חשש כי מחבלים העצורים בבתי הכלא מכווינים הוצאה לפועל של פיגועי טרור, בדגש על ארגוני הטרור חמאס והג'יהאד האסלאמי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר