"חורבן שאי אפשר לתאר"

הדיין מתריע מהצבעה לפייגלין: ירבה ממזרים בעם ישראל

הגאון רבי ציון בוארון התייחס למצע מפלגת זהות הכוללת ביטול רישום הנישואין הממלכתי ואמר כי המשמעות היא שרבים יתחתנו כהלכה אך יבחרו בגירושים אזרחיים - צעד שירבה ממזרים (חרדים)

יוני גבאי | כיכר השבת |
(צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

חלק מהחרדים המתכננים להצביע למפלגות שאינם חרדיות, שוקלים להעניק את קולם למפלגת זהות בראשה עומד משה פייגלין. הדיין הגאון רבי ציון בוארון מזהיר כי מצע מפלגתו תביא לריבוי ממזרים בישראל.

במצע המפלגה מופיע כי 'זהות' תבטל את רישום הנישואין הממלכתי המתקיים כיום. כל זוג יוכל להתחתן כפי שירצה, בסוג הטקס שיבחר ובאופן שיתאים לו. ההשלכה המשפטית של חתונה תהיה תלויה בהסכם המשפטי שהמתחתנים יבחרו, והסכם זה יהיה הממשק של הנישואין שלהם עם המדינה, אם וכאשר הם יצטרכו את התערבותה.

"במציאות זו של הפסקת רישום הנישואין, הרבנויות המקומיות, בדמות בתי הדין, יוכלו להמשיך להציע לציבור שירות עריכת חופות, אך ללא המונופול השמור בידיהן כעת. מי שירצה יהיה רשאי באופן חוקי לערוך חופות ו"להתחרות" בחופות אלו. עם זאת שיווק חופות יוסדר על פי התקן המפורט במטרה למנוע את הונאת הציבור", נכתב עוד במצע.

בדברים שנשא אתמול אמר הדיין הרב בוארון, "אנחנו בתקופה של בחירות, פעם כל יהודי ירא שמים היה אכפת לו מה שצריך, לדאוג לענייני הדת שזה תלוי הרבה בעניין הבחירות".

"היום יש אנשים שמתפעלים ממפלגה כזו או אחרת, אבל לצערנו כל המפלגות החילוניות כל המטרה שלהם - לא מבטיחים דברים שבאמת מועילים לעם, אלא "מתחרים" כמה שיותר להרוס את הדת, לבטל את השבת, להרוס את הצניעות, מה שיותר, כל אחד מתיימר להיות יותר חזק בדברים הללו. בעבר, כל יהודי הרגיש שמחובתו לדאוג לענייני הדת, כאב להם לכל אחד ואחד".

הרב הוסיף, "יש כאלו שמתפעלים מפייגלין, מי זה פייגלין? יהודי עם כיפה, נכון. אבל מה הוא מצהיר? הוא מצהיר שצריך להפריד את הדת מהמדינה ובעצם למי שמתבונן יראה שאין דת במדינה, המדינה ממזמן הפרידה את המדינה מהדת, זה המצב הכל מתנהל על פי החילוניות הטהורה".

הוא הסביר את הבעייתיות שבדבר. "נשאר עוד משהו, "חוק נישואין וגירושין", שנשאר עדיין בדרך כזו או אחרת על פי ההלכה, ואם נבטל את זה מה שעלול להיות שרוב ככל הציבור יתחתן ברבנות אפילו מי שאינו דתי ובפרט ספרדים שהם דבקים במסורת, על זה הם לא יוותרו".

עם זאת התריע הדיין, כי "מה שעלול להיות אחר כך, שאם ירצו להתגרש, יתגרשו ב"אזרחות" לא לפי ההלכה, יש לזה פחות מודעות ציבורית, ומה שקורה הוא שהאישה נשארת אשת איש, ואם מתחתנת עם איש אחר - הילדים ממזרים".

"זהו חורבן שאי אפשר לתאר", אמר הדיין, "זה המצב שעלול להיות. ואנשים מתפעלים מפייגלין". הגר"צ בוארון סיים באומרו כי "זה רק דוגמה קטנה".

תגובת משה פייגלין לא התקבלה עד לשעת פרסום הידיעה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר