שינויים בתחבורה?

תחנה מרכזית חדשה תוקם בעיר בני ברק

הוועדה המחוזית החליטה להקים תוך 5 שנים תחנה מרכזית חדשה סמוך לכניסה מגשר קוקה קולה וזאת במטרה לצמצם את כמות האוטובוסים הבין עירוניים בלב העיר העמוסה (רכב)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(הדמיה: בר לוי דיין אדריכלים ומתכנני ערים)

בשורה לתושבי בני ברק? על פי הדיווח ב מוסף 'ממון' ב'ידיעות אחרונות', תוקם בקרוב בבני ברק תחנה מרכזית חדישה בכניסה הדרום מזרחית לעיר, באזור גשר קוקה קולה.

על פי הדיווח, המסוף החדש, שלפי התכנון יוקם תוך כחמש שנים, יהיה גדול, בן שלוש קומות וישמש את האוטובוסים הבין-עירוניים הרבים המגיעים ויוצאים מהעיר. המסוף עתיד להתחבר לקו המטרו M3, המתוכנן לעבור ברחוב מתתיהו שנמצא מול הגשר. כך הוחלט בוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה תל אביב.

המסוף ישתרע על שטח של כ-12 דונם סמוך לכביש מס' 4, ויהיה אחד מבין תשעה שיוקמו בעיר העמוסה שמשתמשת רבות בתחבורה הציבורית, הרבה יותר מערים סמוכות לה.

לטענת המתכננים, המסופים נועדו לשפר ולהנגיש את התחבורה הציבורית לטובת המשתמשים ולהוציא את תנועת האוטובוסים הבין-עירוניים מלב העיר, שגורמים לפקקים רבים, אך גם מקלים על התושבים והמגיעים לעיר לרדת קרוב יחסית למקום בו הם רוצים להגיע, מבלי להזדקק לנסיעה פנימית נוספת שאורכת זמן נוסף. מצד שני, הקלה בפקקים בתוך העיר תחסוך אף היא זמן רב לתושבי ואורחי העיר.

מיקומה של בני-ברק בחלק המזרחי של מטרופולין ת"א בין כביש 4 במזרח ודרך בן-גוריון במערב, מחבר אותה למערכת תחבורה רחבה ועשירה מאד. מערכת זו כוללת: קווי אוטובוס רבים, תחנת רכבת כבדה קיימת ושני קווי רכבת קלה - הקו האדום שבבנייה, וכאמור קו המטרו המתוכנן (M3).

עוד הוחלט בוועדה, כי רחוב כהנמן (השומר), אחד הרחובות הראשיים בעיר, צפוי לעבור מהפך: התחנות לאורך הרחוב יותאמו לצורכי העלייה והירידה של הנוסעים וייתווספו תחנות חדשות. זאת גם במטרה להוציא את תנועת האוטובוסים הבין-עירוניים מלב העיר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר