צעד חריג?

בטוויטר החליטו לחסום חלק מה'בוטים'

לאחר התחקיר המשותף של "ידיעות אחרונות" וה"ניו יורק טיימס" אודות רשת בוטים שמפעיל הליכוד, בהנהלת טוויטר החליטו בצעד חריג לחסום חלק מהמשתתפים בכתבה (בארץ)

קובי רוזן | כיכר השבת |
טוויטר, אילוסטרציה (צילום: shutterstock)

בעקבות ה'בוטים': אחרי התחקיר של 'ידיעות' על הבוטים שהליכוד וראש הממשלה מפעילים, בהנהלת הטוויטר החליטו לחסום חלק מהפרופילים שהופיעו בכתבה.

העיתון "ידיעות אחרונות", מפרסם הבוקר (שלישי) כי בעקבות הפרסום המשותף להם ול"ניו יורק טיימס", הנהלת טוויטר העולמית החליטה להשעות את מי שהיה לפי החשד מנהל הרשת - יצחק חדאד. גם לאחר שפתח שם משתמש נוסף, הוא נחסם גם בשם משתמש החדש.

על פי 'ידיעות', ב'טוויטר' ערכו בדיקות מקיפות לאיתור הבוטים, ואיתרו חשבונות נוספים השייכים לטענת התחקיר לאותה רשת שמפעילה 'הליכוד', בין היתר נחסמו פרופיל בשם - משה, ופרופיל בשם - יוסי כהן.

יצויין, כי מדובר בצעד חריג של טוויטר, והוא מתבצע לעתים רחוקות כאשר עולה חשד מובהק לשימוש שלא תואם את חוקי הרשת, וחוקי השימוש של טוויטר.

על פי התחקיר, נחשפו מאות חשבונות פיקטיביים שאין דרך לאתר את בעליהן והן החלו לפעול בקדחתנות בחודשים האחרונים עם הכרזת הבחירות. כך לדוגמא חשבון בשם "משה" עם תמונת דוגמן יווני ידוע צייץ בתקופה המקבילה אשתקד 16 פעמים בלבד ואילו בחודשים האחרונים הוא צייץ כמעט 3000 פעם לרוב ציוצים פוליטיים בעד הליכוד ונגד מתנגדיו.

מהליכוד נמסר בתגובה לתחקיר: "הליכוד לא קשור בשום צורה לרשת אליה התייחסתם. בכלל, הליכוד לא מפעיל שום רשת של בוטים, אוואטרים, פרופילים מזויפים וכדומה. הליכוד היא כמעט המפלגה היחידה שלא משתמשת באמצעים כאלה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר