רגע לפני 'בין הזמנים'

סוף 'זמן חורף': התמריצים לבני הישיבות שממשיכים ללמוד

שישה חודשים נמשך לו 'זמן חורף' בשנה זו, אך רגע לפני בין הזמנים ובצל אווירת הבחירות, בישיבות רבות העניקו תמריצים מיוחדים ל"שטייגעניסטים" שממשיכים לשקוד על התורה הקדושה (חרדים)

חזקי שטרן | כיכר השבת |
היכל ישיבת "עטרת שלמה" (צילום: יעקב נחומי)

'זמן חורף' ארוך עבר על עולם הישיבות, השנה המעוברת הביאה לכך שזמן החורף נמשך שישה חודשים במקום חמישה חודשים בשנה רגילה, כך שאם מידי סוף זמן מתקשים בהיכלי הישיבות לשמור על אווירת השטייגען, בסוף זמן חורף של שנה מעוברת עבודת "המשגיחים" קשה אף יותר.

השנה, בגלל הבחירות הצפויות בשבוע הבא, עם תחילת בין הזמנים, בהיכלי הישיבות החלו להשתמש בתמריצים כלכליים - אם כי ברובם סימליים בלבד כדי לעודד את הבחורים 'השטייגעניסטים', להמשיך שלקוד על התורה הקדושה.

בישיבת 'עטרת שלמה' בראשות הגרש"ב סורוצקין, הבחורים שחזרו למדו ונבחנו על מסכת 'בבא בתרא' שנלמדה בזמן החורף - קיבלו סט מפואר של ספרי הראשונים הריטב"א או הרשב"א.

בישיבת 'חברון' למדו בזמן חורף מסכת 'בבא בתרא' אולם בימי סוף הזמן - במסגרת מבצע מיוחד, סיימו הבחורים מסכת 'סוכה'.

בישיבת 'בית מדרש עליון' בראשות הגר"י אונגרישר נבחנו הבחורים על מסכת 'בבא קמא' שנלמדה בישיבה בזמן חורף וקיבלו מלגה במזומן בסך מאה שקלים לכל נבחן.

בישיבת 'נתיב הדעת' (הרב קפלן) המלגה גבוהה הרבה יותר, ביום הפורים ביקרו הבחורים אצל 'גביר' ידוע אשר בנו הוא תלמיד הישיבה, הגביר שלף שיק של 50,000 שקל וציווה לחלקם לבחורים שילמדו, יחזרו ויבחנו על מסכת 'בבא קמא', אותה למדו בישיבה בזמן החורף, מה שמאפשר חלוקת מלגה מכובדת לכל אחד מהחוזרים על המסכת.

ברשת ישיבות 'אורחות תורה' הכוללת את ישיבת 'תורה בתפארתה' באלעד והסניף בכרמיאל, וכן בישיבת 'גאון יעקב', הקדישו את הלימוד לפרויקט "ישיבה על קברו" לעילוי נשמת מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן זצ"ל, הבחורים נבחנו על דפים במשך החודשים האחרונים וזכו למלגה של 3 שקלים למבחן, שהצטברו לכדי מאות שקלים לכל בחור.

בישיבת 'מאור יצחק - חמד' עסוקים בהתרמה למען ישיבת 'בית מתתיהו', אבל גם שם חזרו על מסכת 'בבא קמא' שנלמדה בזמן החורף וזכו לתמריץ מיוחד של שי לכל לומד.

בישיבת 'קרית מלך' חוזרים במרץ בימים אלו על מסכת 'כתובות' שנלמדה בזמן החורף הארוך והלומדים יזכו לתשורה.

יצויין כי אברכי הכוללים זוכים גם הם לתוספת מיוחדת בימים אלו כ'מענק חג', כך ב'עטרת שלמה' של הגרש"ב סורוצקין יזכו האברכים לחליפה חדשה לחג במתנה וזיכוי לתכשיט לנשותיהם. בכוללים אחרים יקבלו האברכים את מוצרי החג, כמו מצות בשר ויין.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר