"תחקיר הבוטים הגדול"

הבוט שהואשם כ'פייק' מדבר בראיון חושפני

"משה" הואשם בתחקיר ידיעות שהוא 'בוט'. בראיון, הוא חושף ומספר על עצמו, לא מבין למה טוויטר חסמה אותו, ומספר מה היה יותר חשוב לו מפגישה עם ראש הממשלה (אקטואליה)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
חשבון הטוויטר של "הבוט" (צילום מסך טוויטר)

אתמול (שני), דיווח העיתון "ידיעות אחרונות", כי 'הליכוד' מפעיל רשת של בוטים ב'טוויטר', על פי התחקיר, נחשפו מאות חשבונות פיקטיביים שאין דרך לאתר את בעליהן והן החלו לפעול בקדחתנות בחודשים האחרונים עם הכרזת הבחירות.

כך לדוגמא הם הצביעו על חשבון בשם "משה", עם תמונת דוגמן יווני ידוע, שצייץ בתקופה המקבילה אשתקד 16 פעמים בלבד ואילו בחודשים האחרונים הוא צייץ כמעט 3000 פעם לרוב ציוצים פוליטיים בעד הליכוד ונגד מתנגדיו.

'כיכר השבת' החליט לפנות לאותו "משה" מהתחקיר ולתהות על קנקנו.

היי משה, מי אתה? תספר לנו על עצמך

"שלום, קוראים לי משה מחלב, אני נשוי פלוס שלוש בנות ומתגורר בראשון לציון, לפרנסתי אני עוסק בתחום הקרימינולוגיה, אני עובד כפרילנסר בשירות המשטרה והשב"ס, כאשר אני מפענח להם שיחות שהתקיימו בחדרי חקירה, אך יש לי גם לקוחות פרטיים, וזו הסיבה שאני לא רוצה להיחשף".

אתה חושף את השם שלך, לא?

"יש הרבה משה מחלב מראשון לציון, ולכן אני לא מפחד להגיד את השם שלי. ברגע שאני ישים תמונה שלי הלקוחות שלי יכולים לזהות אותי, ולמשל, אם יש לי לקוח שמאלני למה אני צריך שהוא יזהה אותי ולא ירצה לקחת אותי בגלל שאני בוט".

לגבי הטענות, אתה באמת הגברת את הפעילות שלך מאז שהוכרז על בחירות?

"אני פתחתי את חשבון הטוויטר שלי בשנת 2015, בשנתיים הראשונות החשבון שלי כמעט לא היה פעיל. לפני כשנתיים התחלתי לאט לאט להגיב יותר ויותר, ומטבע הדברים לפני מערכת בחירות יש הרבה יותר מה להגיב, אני לא חושב שזה נחשב כמשהו חריג, ובוודאי שזה לא פשע"

"אחד הדברים שלפי דעתי הפריעו להם ולכן החליטו לצרף אותי לתחקיר. אלו דברים שכתבתי על גל"צ שהם מראיינים מחבלים ושואלים אותם לשלומם, אני השוותי את זה לשומרים במחנות השמדה שהיו שואלים אותם איך זה לשמור על יהודים, ההשוואה הזו קוממה אותם".

אין לך שום קשר לקמפיין הליכוד?

"ממש לא, יש לי כמובן אידאולוגיה ימנית וזה מה שדוחף אותי להשקיע בכך זמן, מלבד זאת אני אדם פרטי לחלוטין ולא שייך לשום קמפיין, ואני לא ממומן על ידי אף אחד, יש לי מקצוע ומזה אני מתפרנס".

יש לך קשר ל'בוטים' האחרים בכתבה?

"אני מכיר את רובם היטב דרך רשת הטוויטר, ושם גם נשאר ההיכרות שלי איתם. מעולם לא נפגשתי עם אף אחד מהם באחד על אחד, או בכל דרך אחרת. פשוט יש לנו את אותו ראש ואת אותם כיווני מחשבה לא יותר מזה.

השתתפת אמש במסיבת העיתונאים של ראש הממשלה?

"הוזמנתי להשתתף אתמול במסיבת העיתונאים, ואף תכננתי ללכת תוך התחייבות שלא יראו אותי, אלא רק להפגש עם ראש הממשלה. אך ברגע האחרון נכנסה לי עבודה חשובה והחלטתי לא ליסוע למסיבה. עם כל הכבוד הפרנסה זה הדבר הכי חשוב בשבילי, הרבה יותר מהתעמולה, זה משני.

"לסיום, אני רק אומר לך שאני לא מצליח להיכנס לטוויטר, כנראה החליטו שם למעלה לחסום אותי, ובאמת אין לי מושג למה. נכון לעכשיו אני חסום".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר