התבשרו והתרגשו. צפו

"מלאכי הנתינה": בני הזוג ארנטל זכו בפרס ישראל על 'מפעל חיים'

חיים ומירי ארנטל, שייסדו את עמותת 'זכרון מנחם' לזכר בנם שנפטר מסרטן, התרגשו היום להתבשר כי זכו בפרס ישראל כחלק מחגיגות יום העצמאות הבא: "בלי פוליטיקה ודת" (בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
חיים ומירי, מתרגשים (צילום: תקשורת שר החינוך)

שר החינוך נפתלי בנט הודיע לפני זמן קצר (שלישי) כי מייסדי עמותת 'זכרון מנחם', מירי וחיים ארנטל, הם חתן וכלת פרס ישראל למפעל חיים לשנת תשע"ט.

בשעה זו נפגש השר בלשכתו שבתל אביב עם בני הזוג החרדים, ובישר להם על זכייתם בפרס ישראל, לרגל יום העצמאות ה-71 למדינת ישראל.

עילת הפרס, היא כאמור עמותת "זכרון מנחם", המרכז הישראלי לתמיכה בילדים חולי סרטן ובני משפחותיהם, שהזוג ארנטל הקים בתחילת שנות ה-90.

העמותה נקראת על שם בנם, מנחם ארנטל ז"ל, שנאבק למעלה מ-14 שנה במחלת הסרטן. לאורך השנים נרתמו לפעילות העמותה אנשי ציבור, רבנים, רופאים ומתנדבים רבים.

הבן, מנחם ארנטל ז"ל (באדיבות המשפחה)

בפגישתם עם שר החינוך סיפרו בני הזוג הנרגשים על בנם מנחם, על פעילות העמותה ועל החיבור שהם יוצרים בעם ישראל. לדבריהם, "אצלנו שני דברים לא נכנסים לעמותה - פוליטיקה ודת".

"אנחנו לא מבחינים בין חילונים ודתיים, בין מזרחים ואשכנזים - כולם כולם אותו דבר, ולכולם אנחנו עוזרים. לא יכולנו לקבל בשורה משמחת מזו", אמרו.

שר החינוך נפתלי בנט נימק את מתן הפרס: "מירי וחיים ארנטל הם מלאכי הנתינה של עם ישראל. מתוך האובדן והשבר שחוו כאשר שכלו את בנם הבכור מנחם ז"ל, הם יצרו אור בדמות מפעל של חסד ונתינה שמיטיב עם רבבות הורים וילדים בישראל. הזוג ארנטל, באמצעות זכרון מנחם, עוסקים בקודש הקודשים. משימת חייהם היא לעשות הכל למען חולי הסרטן ומשפחותיהם כדי להוציא אותם מהכאב, הפחד והסבל למקום שמח ומלא תקווה".

"לאורך השנים נרתמו אלפי בני נוער לפעילות העמותה וכך מתחנך דור שלם בעמותה לחיים של נתינה למען האחר. ההתמסרות המוחלטת של הזוג ארנטל למפעל חייהם היא דוגמא ומופת. מזל טוב חיים ומירי, בעצם הווייתכם אתם מהווים השראה לכולנו", סיכם השר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר