'פלסטין לא קיימת': חבר העירייה החרדי צייץ - והוחרם

קלמן יגר, הפוליטיקאי מבורו פארק המשמש כחבר עיריית ניו יורק, עורר סערה לאחר ציוץ בטוויטר - שאף גרם להפגנות • כעת הוא מוחרם מועדת ההגירה שבה היה חבר עד כה (עולם)

יוחנן בלייך | כיכר השבת |
קלמן יגר (צילום: מתוך טוויטר)

פוליטיקאי חרדי, חבר מועצת העיר ניו יורק, שילם בכסאו בוועדה עירונית בעקבות ציוץ בטוויטר, בו כתב בין היתר כי "פלסטין לא קיימת".

מדובר בקלמן יגר, יהודי חרדי תושב שכונת בורו פארק, שבמקביל לחברותו בעיריית ניו יורק נמנה בין חברי ועדת ההגירה העירונית.

ביום רביעי גרם יגר, שהינו בעל עמדות פרו-ישראליות, לסערה גדולה - לאחר שצייץ בחשבון הטוויטר שלו: "פלסטין לא קיימת. הנה, אמרתי זאת שוב. בנוסף, אילהאן עומאר (חברת פרלמנט מוסלמית בארה"ב, י"ב) היא אנטישמית. גם זאת אמרתי".

למרות שישנם פוליטיקאים רבים הסבורים כי עומאר מחזיקה בדעות אנטישמיות, האמירה המכחישה את פלסטין גרמה לזעם רב: פליטים פלסטיניים ופעילי שמאל תושבי ניו יורק התאספו להפגנות מול לשכתו של יגר; ממול התייצבו חרדים שתמכו בדברי יגר להפגנת נגד, ובתווך עמדו חרדים קנאים מ'נטורי קרתא' שגינו את דבריו של יגר.

במקביל, פוליטיקאים מהשמאל גינו גם הם את דברי חבר העירייה החרדי. ראש העיר ניו יורק, ביל דה בלאזו, איים כי יסיר את יגר מועדת ההגירה בה הוא חבר, אם לא יתנצל על הציוץ.

לפי דיווח ב'ניו יורק טיימס', אמש (שני) התאספה צמרת עיריית ניו יורק כדי לדון בנושא, ובסופו של דבר החליטה להחרימו מן הועדה.

מזכיר העירייה, קורי ג'ונסון, אמר כי הוא "מגנה בתוקף את הערותיו של יגר. הדבר הכי טוב בעיר שלנו, הוא הגיוון שבה, וזה כולל את הקהילה היהודית שלנו - וזה כולל גם את הקהילה הפלשתינית המדהימה שלנו שחיה פה".

בציוץ בטוויטר הלילה (שלישי), התייחס יגר לסילוקו מן הוועדה: "אני מכבד את זכותו של דובר העירייה לנהל אותה כרצונו.

"חבל שתרבות ה'פוליטיקלי קורקט' קודמת כאן לעובדות האובייקטיביות", כתב יגר והוסיף כי "בוודאי שישנם פלסטינים, אך העובדה עומדת במקומה: אין מדינה פלסטינית".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר