בעקבות החסימה

השופט מלצר לפייסבוק: הגיבו בעניין בן גביר

יו"ר ועדת הבחירות המרכזית דורש מפייסבוק תגובה לאחר עתירה שהגיש הבוקר בן גביר לועדת הבחירות, בה הוא מתרעם על חסימת חשבונו בפייסבוק למשך שבוע (אקטואליה)

בן גביר (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

הבוקר (חמישי) עתר עוה"ד ומועמד 'עוצמה יהודית' לכנסת איתמר בן גביר וליו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט חנן מלצר, בדרישה שיורה להוציא צו מניעה כנגד פייסבוק.

העתירה הוגשה לאחר שאמש (רביעי) נחסם בן גביר מלפרסם ולהגיב בשמו ברשת החברתית הפופולרית, והתקבלה: השופט מלצר דורש מפייסבוק תגובה בעניין.

אמש (רביעי) החליטה פייסבוק למנוע את האפשרות מבן גביר לפרסם פוסטים, ואף להגיב, בעקבות פוסט ישן שפרסם לפני מספר חודשים בו הוא נראה יחד עם חבריו ב'עוצמה יהודית', לצד הכיתוב "אלף מחבלים מתים, ולא תיפול שערה אחת של חייל צה"ל".

הבוקר כאמור, הוא החליט להגיש עתירה דחופה ליו"ר ועדת הבחירות, בה הוא טוען כי "התנהלותה של פייסבוק היא, הלכה למעשה, התערבות הזרה בבחירות שממנה חששו כל כך בישראל. במשך חודשים ארוכים מתריעות זרועות הביטחון של מדינת ישראל מפני התערבות זרה בבחירות, והנה חברת פייסבוק באה ומתערבת באופן גס בבחירות במדינת ישראל".

בנוסף הוא כותב בעתירה: "לא ייתכן, כי בעלי הרשתות החברתיות יחליטו שבוע ימים לפני הבחירות לחסום את חופש הביטוי של מועמדים בבחירות ללא כל סיבה חוקית, לסגור את האפשרות של מועמדים בבחירות להתבטא ולהעביר מסרים לקהל בוחריהם. דחיית עתירה זו מסוכנת ביותר, בכך שהיא תעביר מסר למשיבות ודומיהן שהן יכולות לעשות בבחירות בישראל כבשלהן".

ב'כאן רשת ב'' דווח גם כי בעקבות חסימת המשתמש של בן גביר, הוא דורש מפייסבוק פיצויים בסך רבע מיליון שקלים.

עו"ד איתמר בן גביר אמר הבוקר כי "אני מצפה מכבוד השופט מלצר לקבל את העתירה, ולהורות לפייסבוק לחדול מיידית ממדיניות סתימת הפיות של אנשי ימין. אמנם ידוע כי פייסבוק היא חברה בעלת אג'נדה שמאלנית קיצונית המתנכלת לאנשי ימין, אך אמש נחצה קו אדום נוסף בהתערבות בוטה של פייסבוק בבחירות בישראל".

בשעה האחרונה (חמישי) אכן קיבל השופט מלצר את העתירה, והורה לנציגי פייסבוק בארץ להגיב היום, עד השעה 17, לטענות בדבר חסימתו של עורך הדין מ'עוצמה'.

לכשתתקבל תגובת פייסבוק, נפרסמה כאן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר