איום באשדוד

טשולנט עם איתמר בן גביר? 'הכשרות - תוסר'

בעל חנות למכירת טשולנט תכנן לקיים מפגש עם עו"ד איתמר בן גביר, ונאלץ לבטל בעקבות 'איום להסרת הכשרות'. מזכיר הבד"צ מכחיש: "המלצתי לו להימנע מפרובוקציה" (חרדים)

שלומי זייבלד | כיכר השבת |
(צילום: קובי גדעון, פלאש 90)

המאבק בחרדים המתכננים להצביע למפלגות שאינן חרדיות: בעל חנות באשדוד שביקש לערוך מפגש עם פוליטיקאי ממפלגה דתית, אוים בהסרת הכשרות אם לא יבטל את האירוע, כך נודע ל'כיכר השבת'.

הערב, ליל שישי, אמור היה להתקיים בעיר אשדוד, בחנות בשם גריוולעך המוכרת טשולנט ומאכלי שבת, מפגש עם עו"ד איתמר בן גביר, מועמד 'עוצמה יהודית' ב'איחוד מפלגות הימין'.

כמו מפלגת 'הליכוד', 'העבודה' ו'האיחוד הלאומי', בהן הקימו "תא חרדי", גם ב'עוצמה' הקימו מטה חרדי לקראת הבחירות, וכפי שדווח ב'כיכר השבת', בין העומדים בראשות המטה, הוא המשפיע המוזיקלי מענדל ראטה, תושב העיר אשדוד.

חרדי המתגורר בעיר אשדוד, בשם אברהם, סיפר ל'כיכר השבת' כי הוא הזמין את בן גביר למפגש, באישור בעל החנות, שרצה ליצור עניין ולהגדיל את קהל לקוחותיו, כפי שעושים רבים מבעלי חנויות הטשולנט בבחירות אלו ובבחירות המקומיות בחורף האחרון.

לטענת אברהם, בעל החנות אמר לו כי עליו לבטל את האירוע, שכן מטעם נותן הכשרות לעסק, בד"ץ רבני הקריות, איימו עליו בהורדת הכשרות אם האירוע המתוכנן ייצא לפועל.

הרב יצחק מאיר קונופניצקי, מזכיר הבד"ץ, אישר בשיחה עם 'כיכר השבת' כי פעל על מנת לבטל את האירוע, אך הכחיש כי איים בהורדת סמל הכשרות.

"לא איימתי שום דבר", אומר מזכיר הבד"ץ, "התקשרתי לבעל החנות ואמרתי לו כי אם אנשים ממפלגה שגדולי ישראל הורו לא להצביע למפלגה הזאת, יבואו לאיזשהו כנס בתוך הרובע החרדי אז הוא יעורר מהומות ופרובוקציות וחבל להיכנס לזה".

לדבריו, "אני נמצא בידידות עם בעל העסק וכחבר אמרתי לו שחבל לקיים כזה אירוע שיעורר פרובוקציות באיזור רובע ז', איזור שרובו ככולו מצביעים למפלגות חרדיות כפי הוראת גדולי ישראל וזה זמן מאוד רגיש, ימים ספורים לפני בחירות, וחבל. זה היה רק הצעה לחבר כחבר".

עו"ד איתמר בן גביר, הופתע לשמוע מ'כיכר השבת' כי האירוע התבטל ואת הטענות כי איימו בהורדת הכשרות, ואמר כי יברר אם הפרטים נכונים, ייאבק בזה משפטית.

"זה חמור ביותר", אומר בן גביר. "במקום להיאבק בפייגלין ובליכוד שלוקחים קולות מהציבור החרדי אז נלחמים בנו? אם הדבר הזה נכון, אני יטפל בזה גם משפטית וגם ציבורית".

בן גביר הוסיף, "אני לא יכול לתפוס את זה, איך יכול להיות שיש חרדים שמצביעים לפייגלין, יש חרדים שמצביעים לליכוד ונלחמים בנו? פייגלין מציג מצע אנטי דתי, גורמים בליכוד מעדיפים ללכת עם גנץ ודווקא בנו, שהיינו לצד הציבור החרדי לאורך כל המאבקים שלהם, בנו נלחמים?".

"אם הדבר הזה נכון, אז לא רק שיש כאן איסור מבחינה הלכתית ואיסור מבחינה משפטית, יש כאן גם חוסר היגיון משווע", דברי בן גביר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר