ההתרסקות באתיופיה

דו"ח: הטייסים לא הצליחו להשתלט על המטוס

שרת התחבורה של אתיופיה הציגה את מסקנות הדו"ח וטענה כי טייסי חברת אתיופיאן איירליינס פעלו לפי הוראות חברת בואינג, וקראו ליצרנית לבדוק את השליטה במטוסיה (בעולם)

(צילום: שאטרסטוק)

שרת התחבורה של אתיופיה, דגמאוויט מוגס, הציגה היום (חמישי) את תוצאות הדו"ח הראשוני שבדק את נסיבות התרסקות מטוס חברת "אתיופיאן איירליינס" בחודש שעבר, תקרית בה נהרגו 157 בני אדם, בהם שני ישראלים.

בהתבסס על תוצאות הדו"ח אמרה השרה כי "הטייסים פעלו בהתאם להנחיות, והממצאים הראשוניים מצביעים שהמטוס היה מתאים לטיסה. ההמראה הראשונית הייתה נורמלית".

לדבריה, "מטוס הבואינג שהתרסק היה במצב טוב", והטייסים עברו הכשרה מתאימה. היא הוסיפה שצוות בינלאומי הכולל 18 מומחים חוקר את ההתרסקות, ודו"ח החקירה הסופי צפוי להתפרסם בתוך שנה.

היא קראה לחברת בואינג לבדוק את יכולת השליטה במטוסיה מסוג 737 MAX 8. "מומלץ שבואינג תבדוק את מערכות השליטה לפני אישור לטוס במטוסים מהדגם המדובר", מסרו במשרד התחבורה האתיופי.

ראש צוות החקירה האתיופי אמר כי על פי נתוני הטיסה, עדיין לא ניתן לקבוע שיש בעיה מבנית במטוסי MAX 8 של בואינג. הוא הוסיף שבחודשים הקרובים החוקרים יבדקו אם היו בעיות נוספות במטוס.

בהצהרה של חברת התעופה לאחר פרסום הדו"ח נמסר כי "למרות המאמצים וההצמדות להנחיות לשעת חירום, הטייסים לא הצליחו לייצב את המטוס והוא המשיך לצלול".

מנכ"ל "אתיופיאן איירליינס" אמר בתגובה שהוא "גאה בטייסים", לאחר שהדו"ח קבע כי הם פעלו כשורה, והבעיה לא הייתה בהם.

מי שעדיין לא הגיבו לתוצאות הדו"ח הראשוני, הם חברת בואינג, יצרנית המטוס, שמדינות רבות ברחבי העולם החליטו להשבית את השימוש במטוס זה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר