בחירות 2019

אנשי 'הפלג הירושלמי' קיבלו פניה: "הצביעו לפייגלין"

אנשי 'הפלג הירושלמי' שלא אמורים להצביע בבחירות לכנסת, על פי החלטת 'המועצת', הופתעו בימים האחרונים לקבל שיחת טלפון ובה הקלטה המציעה להם להצביע לפייגלין (ארץ)

שאול כהנא | כיכר השבת |
משה פייגלין (צילום: Gili Yaari /Flash90)

אנשי 'הפלג הירושלמי' לא אמורים להצביע, באופן רשמי, בבחירות לכנסת, וזאת על פי החלטת המועצת של 'הפלג הירושלמי'. כזכור, רק בימים האחרונים יצא 'הפלס' בכותרת כנגד ההצבעה למפלגות החרדיות.

במפלגת 'זהות' בראשות משה פייגלין זיהו את הפוטנציאל בציבור שקולותיו הולכים לאיבוד, כאשר מדובר ביותר מעשרים אלף קולות - אם נשפוט לפי הבחירות המקומיות, בהן מפלגת 'בני תורה' קיבלה בשש ערים בארץ, כ-22,000 קולות.

ביממה האחרונה קיבלו משפחות רבות המשתייכות ל'פלג' שיחת טלפון עם הודעה מוקלטת בה נאמר כי המצע של מפלגתו של משה פייגלין מתאים לעקרונות הפלג הירושלמי.

לפי בדיקת 'כיכר השבת', לא מדובר בהודעה רשמית מטעם מפלגת 'זהות' אלא על ידי 'חרדים התומכים במפלגה'. ההודעה מבטיחה שמירה על החינוך הטהור, ביטול חובת גיוס ועוד.

בהודעה נאמר: "מפלגת 'זהות' - תקציבי החינוך יגיעו לכולם לא רק למוסדות של המקורבים לצלחת, היחידה שבאמת תלחם בגזירת הגיוס על ידי העברת צה"ל לצבא מקצועי ללא חובת גיוס, לא יעדים לא מכסות אלא מי שחפצה נפשו בלימוד תורה, פשוט יוכל ללמוד ללא איום גיוס, או צורך בהתייצבות אחת לתקופה. אברך שלצורך פרנסתו צריך לעבוד מספר שעות ביום אך כיום מפחד לעשות זאת בשביל שלא יאבד את מעמד בן ישיבה, לא יחשוש יותר. בשביל למלא את מכסות הגיוס העסקנים שולחים את מי שאינם מקורבים, להתגייס. על פי פי מצע 'זהות' גם אלו שאינם מקורבים לצלחת יוכלו ללמוד ולא יופקרו לגיוס לצה"ל".

"גם בנושא חינוך על טהרת הקודש - מפלגת זהות היא היחידה שתדאג לחינוך היהודי הטהור, מוסדות החינוך שהיום נאלצים להתחשב במשרד החינוך החילוני, ולהכניס תכנים לא טובים על מנת לזכות בתקציבים, יוכלו לשמור על פח השמן הטהור, ללא התערבות המדינה. מפלגת זהות באמצעות תאפשר חינוך ללא התערבות המדינה", נאמר בהודעה.

גורם חרדי אומר ל'כיכר השבת' כי "יש להזכיר עם זאת כי מספר 2 במפלגת זהות הוא הרב חיים אמסלם, שנודע כרב שמוביל פשרות כמעט בכל הקדוש והיקר לציבור החרדי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר