האזינו

ההודעה הדרמטית של הגר"י רוזן: "ידי מסולקות מהנהגת העיר"

הלם בקהילות הליטאים בפתח תקווה: ראש ישיבת אור ישראל המנהיג בפועל את ציבור בני התורה בעיר מזה עשרות שנים, מודיע כי הוא פורש מההנהגה, בעקבות מפגש התמיכה ברה"ע (חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
הודעתו של הגאון רבי יגאל רוזן (תמונה: בעריש פילמר)

לאחר שנחשפה ב'כיכר השבת' פגישתם של אברכים נציגי בתי כנסת ליטאיים עם ראש עיריית פתח תקווה רמי גרינברג, תוך הבעת תמיכה בו, יוצא היום (חמישי) ראש ישיבת 'אור ישראל' הגאון רבי יגאל רוזן למתקפה חריפה נגדם על כך שאינם נשמעים להנהגתה הרוחנית של העיר, כדבריו, ומודיע כי מושך את ידיו מההנהגה.

כאמור, מוקדם יותר השבוע (שלישי) התכנסו ראשי קהילות הליטאים בעיר בלשכתו של ראש העיר, והביעו בו תמיכה - נגד עמדת סיעת 'יהדות התורה' המקומית.

גיבוי הליטאים לראש העיר (באדיבות המצלם)

את הגיבוי למהלך הגעתם הדרמטי של מנהלי הקהילות והמוסדות לגרינברג, נתן חבר מועצת גדולי התורה של דגל התורה, הגאון רבי דוד כהן ראש ישיבת חברון, שאמר להם: "אסור בשום אופן לסבך את הציבור החרדי עם ראש עיר שלא בא לרדוף אותו".

בשל כך, בנאום שנשא הגר"י רוזן בשעות הצהריים בישיבתו 'אור ישראל', הוא יצא בהודעה דרמטית לפיה הוא מתפטר מהנהגת העיר לאחר 30 שנה, בשל כך שלא נשמעים עוד להוראותיו.

חבר ה'מועצת' הגאון רבי דוד כהן (צילום: פלאש 90)

בדבריו אמר: "בסופו של דבר יש לנו ישיבה... יש לנו מלחמה על הצביון שלנו עם ראש עירייה, יש לנו לצערנו מלחמה עם השותפים שלו (ש"ס. א.ר) שלא מעניין אותם שום דבר, והם יגידו לו כן על כל דבר".

"זה לא מעניין אותנו", הוסיף ראש הישיבה. "אנחנו נמצאים במלחמה לא מהיום ולא מאתמול. גם כשראש העיר התחייב. עומדים כאלו שמתחזים לאברכים, להיאבק על חינוך... הם באו ואומרים לראש העיר... והם מורדים בהנהגה של העיר הזאת".

"אנחנו כאן למעלה מ-30 שנה. הרב שך הורה לי שכל ענייני העיר יכוונו על ידי, וברוך ה' במשך 30 שנה זכינו שהעיר התפתחה מאוד, וחיינו בשלום ובשלווה עם החילונים", הזכיר הגר"י רוזן.

אלא שלדבריו, "ראש העיר הצליח להביא לכך שאי אפשר להמשיך הלאה; שהעם הולך אליו ובא ואומר אנחנו רוצים הנהגה אחרת. אי אפשר בצורה כזאת להמשיך. מיום רביעי בלילה ידיי מסולקות מהנהגת העיר", סיכם ראש הישיבה בדרמטיות.

מעיריית פתח תקווה נמסר ל'כיכר השבת': "אין מתפקידנו להתייחס להצהרות כאלה ואחרות. בעירנו קיימות קהילות רבות ומגוונות של הציבור הליטאי, בקהילות אלו מכהנים רבנים ידועי שם המנהיגים את קהילתם ביד רמה. רבני ונציגי הקהילות ימשיכו לקבל את צרכיהם מהעירייה כפי שנהגנו עד כה".

ראש העיר רמי גרינברג (צילום: יהושע פרוכטר)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר