בחירות תשע"ט

ההפחדה: "מבצע 'כיפה שחורה' יצא לדרך"

בטאוני 'אגודת ישראל' הדפיסו הבוקר עיתון דמיוני, תחת התאריך ד' בניסן תשפ"א, המנבא את שעתיד להתרחש במידה ובני גנץ ויאיר לפיד ירכיבו את הממשלה הבאה (חדשות חרדים)

שאול כהנא | כיכר השבת |
לפיד וגנץ (צילום: פלאש 90)

בטאוני 'אגודת ישראל' הדפיסו הבוקר (שני) עיתון, תחת התאריך ד' בניסן תשפ"א, המנבא את שעתיד להתרחש במידה וראשי 'כחול לבן', בני גנץ ויאיר לפיד ירכיבו את הממשלה הבאה וזאת בניסיון להפחיד את קוראיהם.

בכותרת הראשית של העיתון 'המודיע' נכתב: "זעזוע בעולם היהודי, מבצע 'כיפה שחורה' יצא לדרך כנגד בני הישיבות - המשטרה הצבאית עצרה מאות בני ישיבות, המוגדרים עריקים נוכח חוק הגיוס החדש", הידיעה חתומה בידי הסופר הצבאי א. פאר.

בעיתון 'המבשר' הכותרת דומה והיא מדברת על "חוק הגיוס החדש עם גזירת 'מכסת העילויים' יעלה להצבעה עוד השבוע". לפי מתווה 'מכסת העילויים' שיזמה כחול לבן, גוף של צה"ל יקבע מי ראוי לשבת בישיבה ומי יגויס לצבא. שר הבטחון יעלון: "אם החרדים רוצים שתלמידי ישיבות ישבו וילמדו, נאפשר זאת רק לכמה מאות עילויים כמו שהיה בקום המדינה".

בידיעה נכתב כי "חוק הגיוס החדש שגובש בחודשים האחרונים בוועדות הכנסת, יעלה להצבעה בממשלה עוד השבוע – כך דיווחו גורמים במשרד הבטחון. לפי החוק החדש, כל נער בן 18 יהיה חייב לעבור תבחין של צה"ל שיקבע אם הצבא נדרש לכישוריו. הצבא מתחייב במסגרת החוק לאפשר המשך של קיום עולם הישיבות, אולם התנה זאת בקיום 'מכסת עילויים' כאשר היתר יגויסו לפי חוק.

"רעיון 'מכסת העילויים' הוצג במסיבת העיתונאים המשותפת שערכו לאחר הקמת הממשלה, ראשי כחול לבן, ראש הממשלה בני גנץ ושר החוץ יאיר לפיד. לפי המתווה, מי שיקבע מי הוא עילוי שאמור לשכון באהלה של תורה, ומי אמור להתגייס יהיה הצבא עצמו, שיערוך לתלמידים מבחנים בידיעת הגמרא. לפי המתווה, תלמיד שימצא כי אינו מתאים לקריטריון יוכל לערער בתוך שלושה ימים על התוצאה, אולם במקביל יחל תהליך החיול שלו. החוק התקבל בסערה רבתי בקרב הציבור החרדי".

העיתון הדמיוני שלא לוקח בחשבון את האופצייה של ביאת המשיח מדווח כי "כזכור, שר הבטחון משה בוגי יעלון אמר בסוף השבוע שעבר בשיחות סגורות, כי החוק "יעשה סוף להשתמטות החרדית, ויביא שוויון בנטל לכלל אזרחי ישראל. אם החרדים רוצים שתלמידי ישיבות ישבו וילמדו, נאפשר זאת רק לכמה מאות עילויים כמו שהיה בקום המדינה, ולא נאפשר את חגיגת ההשתמטות ששררה כאן בתקופת שלטון נתניה והליכוד".

חברי הכנסת החרדיים הביעו זעמם על ההחלטה, נכתב בדיווח הפיקטיבי. "אין גבול להתנכלות של ממשלת הזדון הזו לעולם התורה", הבהיר ח"כ ליצמן. ח"כ פרוש עלה לנאום במליאה והלם בשרי הממשלה. "אתם חושבים שתצליחו לשבור את עולם התורה? היו לא תהיה. אולי תצליחו לפגוע בגופם, אך לא תצליחו לשבור את הרוח. נצח ישראל לא ישקר".

בתוך כך, הבוקר, התייחס יאיר לפיד בריאיון לכאן רשת ב' לאפשרות שמפלגתו תרכיב את הממשלה הבאה ואמר כי "אף אחד לא יודע איך ייגמרו הבחירות, הדבר היחיד שאנחנו יודעים, זה שהמפלגה הגדולה ביותר הנשיא יטיל עליה. אם אנחנו נהיה בפער של 4-5 מנדטים אין כוח בעולם שיעצור אותנו מלהקים את הממשלה הבאה. לא נשב עם נתניהו בשום תנאי".

לפיד, הצהיר כי לא יוותר על הרוטציה לראשות הממשלה. לדבריו, "זה נסקר, פגוש את העיתונות עשו סקר, זה לא מזיז רבע מנדט מצד לצד אם הייתי מוותר על הרוטציה. אנשים לא מבינים כבר איך נראה כיבוד הסכמים וחברות ואנשים שיש להם דרך משותפת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר