בעקבות הפרסום ב'כיכר'

עסקני 'העדה' יעתרו לוועדת הבחירות נגד 'אגודת ישראל'

בעקבות דברי בכיר ב'אגודה' ל'כיכר' על הסנקציות שיוטלו נגד קהילות שלא יצביעו בבחירות, עסקני 'העדה' מכנים את 'מועצת הקהילות' כ"מועצת הטרור" ומתכוונים לעתור לוועדת הבחירות (חסידים)

שאול כהנא | כיכר השבת |
בתמונה: מועצת הקהילות • בהקלטה: הרב יצחק וייס (באדיבות המצלם)

פרסום ראשון ב'כיכר השבת': עסקני 'העדה החרדית' מתכוונים להגיש עתירה לוועדת הבחירות המרכזית נגד 'אגודת ישראל', וזאת בין היתר בעקבות דבריו של בכיר באגודת ישראל ל'כיכר השבת' שאמר כי הסיעה החסידית תבוא חשבון עם קהילות שלא יצביעו.

כזכור, "כיכר השבת" חשף כי ב'אגודת ישראל' שכרו אולם במרכז הארץ, לשם יגיעו כשלוש מאות נציגי כל החסידויות בארץ, הנציגים יזינו נתונים לתוכנה שנרכשה במיוחד לשם כך בעלות של 110,000 שקל ובאולם יוצבו מסכים שיעבירו נתונים בזמן אמת על מצב ההצבעה בכל חסידות וחסידות.

בכיר 'באגודת ישראל' אמר ל"כיכר השבת" כי "נבוא חשבון עם קהילות שלא יצביעו. הפעם הכל יהיה ברור וממוחשב. השקענו מאמצים רבים ומשאבים טכנולוגיים כדי שנדע בדיוק בפירוט מלא דרך נציגים מול כל הקבוצות, החסידויות הקטנות והקהילות השונות מי הצביעו ומי לא. קבוצות וקהילות שרבותיהם אינם אוסרים הצבעה בבחירות ונמנעו מלהצביע - לא יקבלו מענה מנציגנו בקדנציה הקרובה. קהילה או קבוצה שלא תדאג להביא את בוחריה לקלפיות לא נכיר בה כשיצטרכו אותנו בבוא היום".

דבריו של אותו בכיר ב'אגודת ישראל' עוררו סערה בקרב הקהילות הקנאיות בירושלים וכעת ב'העדה החרדית' מתכוונים לקחת זאת צעד קדימה.

בהקלטה מדיון סגור שהגיעה ל"כיכר השבת", נשמע הרב יצחק וייס, מעסקני חסידות סאטמר ו'העדה החרדית', אומר כי הוחלט לפנות עוד היום (שני) לוועדת הבחירות המרכזית באמצעות עורך דין למתן צו מניעה נגד הפעילות המתוכננת של 'אגודת ישראל'.

"תאר לך ש'העדה החרדית' שוכרת אולמות בכל עיר ועיר, מושיבה שמה מאות אנשים להתקשר לפי רשימות לאנשים בתוככי הקהילות באיומים, שאם תצביע הקהילה לא תקבל 'קמחא דפסחא' ותפסיד את השטח העירוני, ועוד איומים. מה היו עושים אגודת ישראל? הם היו פונים למשטרה", אמר הרב וייס, "זה מה שהם עושים כרגע בצורה מאוד מכובדת, 'מועצת קהילות' זה לא מועצת קהילות זה מועצת הטרור החרדי, חייבים לקרוא לדבר בשמו הטוב, מועצת הטרור, בושה וחרפה לאנשים שעושים דבר חמור כזה".

הרב יצחק וייס הוסיף ואמר בדיון הסגור עם הצוות המשפטי לקראת הגשת העתירה כי "יש אלפי אנשים ששייכים לחסידויות, וקהילות שהרבנים שלהם לא מצביעים. הם לא רוצים להתנהג בשונה מהרב שלהם, מהאדמו"ר שלהם ומהמשפיע שלהם. הם לא רוצים להצביע, זה צו מצפונם, אתה לא יכול למנות פוחזים מתוך אותם קהילות בניגוד לרבנים שלהם, ושהם יעבירו את הנתונים למטה הבחירות של אגודת ישראל.

"אין בעיה שהולכים ומבקשים מהם להצביע, הבעיה היא שמשקיפים מתוך הקלפיות שאמורים להיות משקיפים שההצבעה עוברת באופן תקין - משמשים כנציגים של אגודת ישראל, ומעבירים נתונים מתוך ועדת הבחירות, מנצלים את הנתונים מתוך ועדת הבחירות ומתוך הקלפי, לנציגים של קהילות. הנותנים עוברים לאולם ששכרו ומשם מפעילים את הלחץ החברתי, הלחץ המאוד חמור, בניגוד לחוק וניגוד לדעת תורה, בניגוד לצו מצפונם".

הרב וייס עדכן כי "אנחנו יושבים עם עורך דין בכיר שמכין לנו עתירה דחופה לועדת הבחירות המרכזית. אנחנו הולכים להגיש עתירה. לא יקחו 15,000 קולות שלא רוצים להצביע ויכפו עליהם. לא ישתמשו בוועדת הבחירות המרכזית לצורך נציגי מפלגה מסוימת. זו כפייה - קיבלנו היתר מרב להגיש עתירה ונעשה זאת בגאווה ובעוז בלי שום פחד".

"יש לנו את רשימת האולמות בכל עיר ועיר. יש לנו את המערכת הממוחשבת והנתונים שלהם, ונחשוף הכל. באתר 'כיכר השבת' פורסם באופן ברור שבכירים ב'אגודת ישראל' איימו לבוא חשבון עם קהילות. בצורה ברורה, יהדות התורה הוציאה דף רשמי, לא נוותר על זה. מותר לכל אדם לציית לדעת תורה, עזות מצח לנסות לכפות על אלו שלא רוצים להתערב", חתם הרב וייס את דבריו.

ב'אגודת ישראל' סירבו להגיב לידיעה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר