בני ברק

נזק לבית הכנסת סאטמר: "בגלל הבחירות"

למשטרת ישראל הגיעה תלונה בדבר וונדליזם במבנה בית הכנסת של קהילת סאטמר, ברחוב נחמיה בבני ברק • חוקרים הגיעו לבדוק את הזירה - והנסיבות נבדקות (חסידים, אקטואלי)

הנזק לבית הכנסת (צילום: דוברות המשטרה)

נזק נגרם על ידי אלמונים לבית כנסת של חסידות סאטמר. בשיחה עם חוקרי המשטרה, טענו בקהילה כי הרקע הוא סירובם של חסידי סאטמר להשתתף בבחירות, שהתקיימו השבוע.

לפי דיווח של משטרת ישראל, אמש (רביעי) התקבלה הודעה בשיחת טלפון למוקד 100 על נזק שנגרם למבנה בית הכנסת של סאטמר ברחוב נחמיה בבני ברק.

השוטרים שהגיעו לזירה תיעדו מספר זגוגיות מנופצות. "שוטרים וחוקרים הגיעו למקום לאסוף ממצאים, ונסיבות האירוע נבדקות" - נמסר מן המשטרה.

כידוע, בחסידות סאטמר נוהגים שלא להצביע בבחירות לכנסת, בשל דעת האדמו"ר רבי יואל מסאטמר נגד השתתפות במדינה.

כזכור, במטרה להגדיל את אחוזי ההצבעה, בסיעת 'אגודת ישראל' איימו כי יבואו חשבון עם קהילות שלא יצביעו לרשימת יהדות התורה. בתגובה, עתרו גורמים ב'עדה החרדית' לועדת הבחירות נגד הסיעה.

אך העתירה נדחתה. השופט חנן מלצר, יו"ר ועדת הבחירות המרכזית כתב: "לאחר עיון בעתירה הגעתי לכלל מסקנה כי דין העתירה להידחות".

בנימוקים, אותם כתב השופט בקצרה בשל יום הבחירות, כתב כי "העותרת לא הניחה תשתית ראייתית מספקת המלמדת כי פועולותיהן, של המשיבות במסגרת המבצע, מהוות שימוש שלא כדין במאגרי נתונים העומדים לרשותן, ואין בעתירה אף הסבר מדוע פעולות המשקיפים מטעמן של המשיבות אינן עולות בקנה אחד עם הוראות הדין לגבי טיב ואופי תפקידם של המשקיפים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר