דורשים ספירה חוזרת

'הימין החדש' של נפתלי בנט ואיילת שקד לא עברה את אחוז החסימה

בתום ספירת המעטפות הכפולות מתברר כי ההימור של בנט ושקד בהקמת מפלגתם הוביל לכישלון • 'הימין החדש' בתגובה: מנסים לגנוב את הבחירות; אנו דורשים ספירה חוזרת (פוליטי)

יוני גבאי | כיכר השבת |
בנט ושקד (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)

המתח הסתיים בכישלון: מפלגתם של נפתלי בנט ואיילת שקד, 'הימין החדש', אינה עוברת את אחוז החסימה ותישאר מחוץ לכנסת - כך הוכרע בדקות האחרונות (חמישי).

מדובר במסקנה שמתקבלת לכאורה עם סיום ספירת כל הקולות. עם זאת, ועדת הבחירות המרכזית הודיעה כי היא עדיין בודקת את הממצאים, זאת לאור התוצאות הצמודות שהתקבלו.

מספירת 4,299,882 קולות כשרים בבחירות לכנסת, עלה כי המפלגה בראשות בנט ושקד לא עוברת את אחוז החסימה ועומדת על 3.215% מסך קולות הבוחרים.

בכך מתברר, כי ההימור המסוכן שנטלו השניים כאשר פרשו מסיעת 'הבית היהודי' ורצו לכנסת במסגרת סיעה עצמאית - הוביל לכישלון קשה, זאת בשל כמה מאות קולות שהפרידו בין 'הימין החדש' לבין משכן הכנסת.

הכרעה זו מתקבלת בתום יממה וחצי מתוחים, כאשר בנט ושקד התנדנדו בין נתוני ספירת הקולות. לאחר שהסתיימה כעת ספירת המעטפות הכפולות, המכילות בין היתר את קולות החיילים - מתברר למרבה הצער כי קולות אלו לא יועילו.

במפלגה זועמים, ודורשים ספירה חוזרת של הקולות. גורמים במפלגה טוענים כי משקיפים מטעם 'הימין החדש' לא הורשו לצפות בחלק מספירת קולות החיילים - אותם קולות שיתכן שיכלו להציל את המפלגה.

"דברים מוזרים קורים. מנסים לגנוב את הבחירות לימין", אמרו פעילי המפלגה, שכאמור דורשים למנות שוב את הקולות הללו.

גם יו"ר האיחוד הלאומי, ח"כ בצלאל סמוטריץ', קרא לספירה חוזרת. בציוץ שפרסם בטוויטר הוא כתב: "יש פה ריח רע מאוד של ניסיון מכוון להעלים מנדטים של הימין, ואסור בשום אופן לתת לזה לקרות."

המשמעות החרדית של כישלון זה, היא שכעת נתניהו יזדקק למפלגת 'ישראל ביתנו' של ליברמן על מנת להקים את ממשלתו. כזכור, ליברמן דורש כתנאי להצטרפות לממשלה, הטלת ווטו על נושאי דת ומדינה.

לפי הספירה הזו, 'יהדות התורה' יורדת ל-7 מנדטים ואילו מרצ מתחזקת במנדט אחד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר