חווית חג משפחתית בלתי נשכחת - 'צפונה ונגבה'

חול המועד פסח מאפשר לנו לצאת, לבלות ולהכיר מקומות מופלאים שתמיד שאפנו להגיע אליהם. לקראת ימי החג, מציעה רשות הטבע והגנים מגוון פעילויות לכל המשפחה בשמורות ובגנים מותאמים שיהפכו את חווית החג שלכם לבלתי נשכחת • 'כיכר השבת' בסדרת כתבות שיגלו לכם את המקומות המופלאים שעכשיו זה בדיוק הזמן להתארגן עליהם • כתבה ראשונה בסדרה: 'צפונה ונגבה' (תיירות, שיווקי)

פעילות בעלת ערך מיוחד של זיקה להיסטוריה היהודית (צילום: מנו גרינשפן)

כל משפחה מחפשת לגוון את ימי חופשת הפסח בביקור באתרים ובמקומות שבמשך השנה לא מספיקים להגיע אליהם. זה בדיוק הזמן לשבת ולתכנן לכם את ימי חול המועד הקרבים לטיול שלא יישכח ובנוסף יהיה בעל ערך מיוחד של זיקה להיסטוריה היהודית.

'כיכר' בשיתוף רשות הטבע והגנים בסדרת כתבות שיתנו לכם את כל הרקע והידע הנדרש כדי שתתארגנו בזמן.

קודם כל חשוב שתדעו כי הפעילויות הנערכות הינן ללא תשלום נוסף מעבר לדמי הכניסה לאתרים (למעט פעילויות בתשלום שיצוינו בהמשך).

ועוד מספר נקודות שחשוב לציין:

  1. הפעילויות המיוחדות באתרים מתאימות לכלללל המשפחה, כך שאתם מוזמנים להגיע בהרכב מלא וליהנות משלל פעילויות אטרקטיביות ומלאות עניין.

  2. כל האתרים המוזכרים בכתבה זו, הם אתרים בעלי ערך וזיקה להיסטוריה היהודית. כך, שמלבד ההנאה מטיול בטבע, יעניקו הטיולים ערך מוסף של היכרות עם ההיסטוריה העתיקה של עמנו.

  3. בכניסה לכל אתר, תמצאו את נציג רשות הטבע והגנים, ממנו תוכלו לקבל מידע מפורט אודות המקום והמסלול.

  4. משתלם להצטרף למינוי "מטמון", המאפשר כניסה חופשית לכל המשפחה לגנים הלאומיים ולשמורות הטבע ברחבי הארץ לשנה שלמה! משפחה גדולה מרוויחה ב"מטמון" פעמיים:
    גם ברכישה - לא משלמים על ילד רביעי ומעלה, וגם בביקורים במהלך השנה (כניסה חופשית לכ-60 גנים לאומיים ושמורות טבע במשך השנה).

    למידע נוסף ולהצטרפות למינוי מטמון כנסו לכאן>>

***

אז בואו נתחיל קודם כל עם אזור הטיולים הכי פופולרי בארץ - אזור הצפון:

גן לאומי ציפורי - "עלייה לרגל" מגן לאומי ציפורי

תמיד ניסיתם לדמיין איך נערכה העלייה לרגל בשלושת הרגלים, כיצד צעדו המוני בית ישראל בהתרגשות לעבר בית המקדש והתרוממו טפח וטפחיים מעל הקרקע?

כעת, בחג הפסח, תוכלו גם אתם לשוב בעקבי הזמן ולצאת יחד למסע משפחתי מודרך לצד סוס פוני ססגוני. וזה עוד לא הכל. כל בני המשפחה יוכלו להשתתף בהכנות הקדחתניות לקראת העלייה לרגל, להצטלם מעל גב סוס הפוני וליהנות מחוויה בלתי נשכחת.

זמני הפעילות: ראשון ושני, ט''ז - י''ז בניסן (21-22.4), בשעות 15:00-10:00

שמורת הטבע גמלא – מכונת הזמן של גמלא

בשמורת הטבע גמלא שבמרכז רמת הגולן, תיהנו כולכם מחוויה ייחודית של טבע קסום יחד עם היסטוריה עשירה. אם אתם משפחה סקרנית ואמיצה, אתם מוזמנים לחזור בזמן 2,000 שנה ולגלות איך נלחמו תושבי גמלא ברומאים וגם לשמוע על נפילת העיר מפי אספסיאנוס המצביא הרומאי!

לאחר מכן תחוו קפיצת הדרך אל עבר המאה העשרים ותחפשו עם הארכיאולוגים את מיקומה של גמלא, וכשתגיעו בסוף לשנת תשע''ט, תוכלו לשמוע איך מגינים על הנשרים ושלל העופות הדורסים בגמלא, ואף להשתתף בפעילות "פקחים צעירים", הכוללת מסע משפחתי של שאלות ותשובות.

זמני הפעילות: ראשון עד חמישי, ט''ז - כ' בניסן (21-25.4),
בשעות 10:30, 12:00, 14:00

גן לאומי כורזים - העיירה מתעוררת לחיים

לקראת עונת האביב הפורחת תוכלו לחוות חוויה אביבית וייחודית בגן לאומי כורזים ולהשתתף בסיור מודרך ברחובות העיירה היהודית מול נופים עוצרי נשימה של הכינרת, הגליל והגולן, ולהכיר את רזי יהדות הגליל בימי המשנה והתלמוד.

בסיור תבקרו במקווה הטהרה המלא מי גשמים ובבית הכנסת העתיק והמפואר, שהוא אחד המבנים העתיקים והמרשימים בארץ. בנוסף, תהיה פעילות יצירה (בתשלום סמלי).

זמני הפעילות: ראשון עד רביעי, ט''ז - י''ט בניסן (21-24.4),
בשעות 15:00-10:00

גן לאומי כורזים - מוריד הטל

הנכם מוזמנים להשתתף בפעילות בבית הכנסת העתיק בגן לאומי כורזים, לצאת לסיור מודרך ולגלות פרטים על הקשר המיוחד של העיירה היהודית לחיטת הבר ולתעשיית שמן הזית. בסיום הסיור יתקיים אירוע חגיגי בו תקבלו את האביב הפורח ותשמעו על הקשר בין עונות השנה לארץ ישראל ולעיירה כורזים.

במקום תוכל כל המשפחה להשתתף בפעילות עשירה: הדרכות, משחק חווייתי ופעילות יצירה לילדים (בתשלום סמלי).

זמני הפעילות: רביעי, י''ט בניסן (24.4),
בשעות 15:00-10:00

זמני הסיור: בשעות 11:00, 13:00

גן לאומי מבצר נמרוד – הרפתקאות בחצר הסולטאן

בסיור מרתק ואמיץ בין חדרי מבצר נמרוד, תלמדו איך בונים מבצר ענק עם אבנים במשקל של אוטובוס, תיבחנו את כוחם של הלוחמים, תשתחררו מבית הכלא ואפילו תעברו במעבר סתרים אמיתי. בפעילות "פקחים צעירים" תצאו למסע משפחתי של משימות מאתגרות, שאלות ותשובות.

זמני הפעילות: שני ושלישי, י''ז - י''ח בניסן (22-23.4),
בשעות 11:00, 13:00

שמורת טבע מפל הבניאס - השביל התלוי בבניאס: עולמם המופלא של חיות הבר

בחול המועד זו ההזדמנות שלכם לראות מקרוב את השביל התלוי מעל נחל הבניאס, שנבנה בתוך קניון בזלת מרשים. בטיול תצפו במים השוצפים ובצמחיית גדות הנחלים.

לרשות המבקרים תוצב תחנת הסברה ויצירה בה תוכלו לשמוע על שלל חיות הבר שבשמורה ולהכין דמויות של חיות לתיאטרון הבובות. בפעילות "פקחים צעירים" תצאו למסע משפחתי של משימות מאתגרות, שאלות ותשובות.

זמני הפעילות: שני עד רביעי, י''ז - י''ט בניסן (22-24.4),
בשעות 15:00-10:00

שמורת טבע מעיינות הבניאס - זורמים עם הטבע במעיינות הבניאס

בטיול מהנה בשמורת מעיינות הבניאס עוצרת הנשימה, תטיילו במצוק אדיר מעל מערה מסתורית, נחל זורם וארמונות עתיקים, בין צמחיית נחלים וחורש מרשימה. במקום יהיה מתחם הפעלות חווייתי בנושא הטבע בשמורה: סיפורה של טיפה, יצירה עם עלים, הדרכות ומשחקי ענק.

זמני הפעילות: שני עד רביעי, י''ז - י''ט בניסן (22-24.4),
בשעות 15:00-10:00

שמורת טבע החולה - סיורים למשפחות בשמורת החולה

אתם מוזמנים להצטרף לעולם שכמעט נעלם מנוף חיינו. להכיר את המאבק להצלת ביצת החולה שהחל בשנות ה-50 של המאה העשרים, והוביל להקמתה של שמורת הטבע הראשונה בישראל. בשמורת החולה תזכו לטייל ולהכיר את בעלי החיים בנוף הביצות והאגם.

זמני הפעילות: 10:30 ,12:30 ,14:30 - בכל ימי חול המועד

שמורת טבע נחל שניר - פארק החושים בפארק שניר

בשמורת הטבע נחל שניר נפתח פארק החושים החוויתי הראשון מסוגו בארץ, בו תחוו את הטבע בעזרת חוש המישוש, הראייה והשמיעה. לאורך מסלול של כ-500 מטרים ממתינות לכם חוויות מגוונות מעולם חיות הבר הכוללות זחילה, טיפוס והרבה אקשן.

זמני הפעילות: 16:00-8:00 - בכל ימי חול המועד

גן לאומי קיסריה - רוכבים על הזמן: מופע הסוסים חוזר להיפודרום הגדול

בגן לאומי קיסריה, אתם מוזמנים לחוות את סיפורה של קיסריה בראי ההיסטוריה עם מופע סוסים ורוכבים מקצועיים עוטי מדים ומצוידים בכלים, עם הלמות תופים ותרועה גדולה ועם המלך הורדוס בכבודו ובעצמו ועוד שלל פעילויות מדהימות.

זמני הפעילות: ראשון עד רביעי, ט''ז - י''ט בניסן (21-24.4),
בשעות 11:00, 13:30

שעות הסיור: 10:00, 12:00, 14:00

גן לאומי בית שערים – מנורות במערות: האירוע שיאיר לכם את חג הפסח

יום חוויה לכל המשפחה בבית שערים העתיקה. בואו לפגוש דמויות מן העבר, להתלבש כמו בימי המשנה, להשתתף בתחנות יצירה והסברה ולזחול זחילת אומץ במערה. מדריכים יחכו לכם במערות הקרירות וייקחו אתכם למסע בזמן עד ימיו של רבי יהודה הנשיא. ברחבי הגן תוכלו ליהנות גם מהרבה פינות חמד מוצלות ובהן דשא ושולחנות להפוגה מן הפעילות.

זמני הפעילות: שלישי, י"ח בניסן (23.4),
בשעות 15:00-10:00

שמורת טבע חי-בר בכרמל - סודות ההשבה אל הטבע בחי-בר בכרמל

אם בעלי החיים בטבע יקרים לליבכם וללב ילדיכם, ואם פעם רציתם לפגוש מקרוב את היחמור, הצבי, אייל הכרמל והנשר המקראי, אין ספק ששמורת הטבע חי-בר בכרמל תהיה מקור לאטרקציה משפחתית מופלאה עבורכם.

שמורת חי-בר בכרמל תנגיש לכם את חווית חול המועד במיטבה. במקום תוכלו לצפות בכל החיות שנמצאות בסכנת הכחדה. אתם מוזמנים להצטרף לסיור מרתק ולצפות בתהליך השבת בעלי החיים לטבע. תבינו מדוע כה חשוב להשיבם לטבע וכיצד עושים זאת בפועל, שלב אחר שלב. בין היתר תגלו מי היו הכוכבים האמתיים של 'הקשר האיראני', כיצד פינו את דיירי השמורה במהלך השריפה הגדולה בכרמל ואיך הם ניצלו.

זמני הפעילות: 15:00-10:00 - בכל ימי חול המועד

שמורת טבע נחל תנינים - נחל אחד, ים של סיפורים

אם אתם מסוג המשפחות שאוהבות לבלות בטיול משפחתי מהנה בטבע, נחל תנינים נוצר בדיוק עבורכם.
נחל תנינים מציע לכל המשפחה טיול חוויתי מאין כמוהו. במסלול המשתרע לאורך הנחל האיתן, תיהנו מצעידה לצד צמחיית נחלים מגוונת, טחנות קמח עתיקות ושלל עופות מים. בנוסף, תוכלו להצטרף להדגמה מוחשית של הפעלת הסכר העתיק וטחנת הקמח הקדומה, לשמוע את סיפורם של תניני היאור ולהכיר את התנין האחרון.

זמני הפעילות: ראשון עד רביעי, ט''ז - י''ט בניסן (21-24.4),
בשעות 10:30, 13:00

הרוצה להחכים, ידרים!

גם הדרום מציע שפע פעילויות באזורים שונים ועצה שלנו, כדאי קצת לגוון ולנצל כעת את מזג האוויר היחסית נח בעונה זו של השנה. אם נחכה לקיץ, החום והיובש יכבידו על כל העניין, בואו נתחיל:

מרכז המבקרים מכתש רמון - בין שמים לארץ

כל המשפחה מוזמנת לביקור מרגש במרכז המחודש שעל שפת המכתש, בחיבור עוצמתי בין שמים לארץ. במקום תוכלו להכיר מקרוב את המכתש הגדול בעולם וסיפור חייו של האסטרונאוט הישראלי הראשון.
במרכז מיצגים בטכנולוגיה חדשנית, התנסות אישית וסרט טבע מרהיב.

זמני הפעילות: 15:00-10:00 – בכל ימי חול המועד

הכניסה בהרשמה מראש בטלפון 08-6588691 או בדוא"ל mm.ramon@npa.org.il

גן לאומי מצדה - משקיעה לזריחה: מופע רב חושי חדש המוקרן על הר המצדה

אתם מוזמנים לצפות בסיפורה של מצדה תוך חוויה רב חושית מרתקת. החיזיון האורקולי החדש מוקרן על גבי הר המצדה בשילוב הקרנות ענק בטכנולוגית VIDEO MAPPING, תאורה מתקדמת ופסקול ייחודי. מומלץ להגיע לפחות שעה לפני ההקרנה, כשעל רקע השקיעה תוכלו ליהנות מחוויה מקדימה של מתחמים שונים המאירים זוויות נוספות מסיפורו של ההר.

ההקרנה תתחיל ב- 20:30. אורך המופע כ- 45 דקות. הכניסה למופע בתשלום.

זמני הפעילות: ראשון עד רביעי, ט"ז - י''ט בניסן (21-24.4)

גן לאומי מצדה - מצדה בפסח: זריחה של מלכים על הר המצדה

מחפשים חוויה מעולם אחר? בואו לראות את הזריחה מהמבצר של הורדוס כאשר ברקע מתנגנת מוזיקה קלאסית בנגינת נבל או חליל. ניתן לעלות למבצר בשביל הנחש, אבל לראשונה תוכלו לעלות ולראות את הזריחה גם ברכבל (בתשלום נוסף).

זמני הפעילות: שלישי עד חמישי, י''ח - כ' בניסן (23-25.4), משעה 5:00

גן לאומי תל באר שבע - קרוב לבית, קרוב לטבע: משחק ואתגר בתל באר שבע

בגן הלאומי תל באר שבע תיהנו ממשחק משפחתי של משימות וחידות. אתם, כל בני המשפחה, תקבלו מפת אתר ומשימות במהלכן תגלו דברים מופלאים: מאגר מים ייחודי, מגדל תצפית, באר המים העמוקה בארץ, ואת סודותיהם של יושבי העיר הקדומה. במקום פינת יצירה.

זמני הפעילות: 15:00-10:00 – בכל ימי חול המועד

למידע נוסף ולהצטרפות למינוי מטמון כנסו לכאן>>

מחכים לראותכם!

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר