בעקבות המפלה

גבאי שוקל פרישה - ומינוי יו"ר זמני ל'עבודה'

אחרי שמפלגתו התרסקה לשישה מנדטים, בוחן יו"ר המפלגה גבאי את המשך דרכו הפוליטית. גם טל רוסו, הכוכב המשוריין של גבאי, עשוי לפרוש עוד לפני השבעתו לחבר כנסת (פוליטי)

יוני גבאי | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-ו' בניסן תשע"ט | 11.04.19
(צילום: פלאש 90)

מפלגה אוכלת ראשיה: בעקבות ההתרסקות של מפלגת העבודה במערכת הבחירות שהסתיימה שלשום, לשפל חסר תקדים של שישה מנדטים בלבד, יו"ר המפלגה אבי גבאי שוקל לפרוש.

מתברר, כי גבאי עשוי להודיע על פרישה מראשות המפלגה ומינוי יו"ר זמני, ככל הנראה חבר הכנסת עמיר פרץ, עד לפריימריז שיוקדמו במקרה שכזה.

לאחר הדיווחים על כך, פרסם גבאי הודעה רשמית, בה הודיע רק שיתייעץ עם חבריו לגבי מהלך דרמטי זה.

"אני מכיר ויודע מהו כובד המשקל והאחריות שמונחים על כתפיו של יושב ראש מפלגת העבודה", פתח גבאי את הודעתו, והמשיך: "אמשיך לפעול למען תנועת העבודה והציבור בישראל וב- 30/4 אשבע אמונים כחבר בכנסת ישראל ואשרת את הציבור מהאופוזיציה".

לדבריו, "בימים הקרובים אקיים התייעצויות עם חברי הכנסת של מפלגת העבודה לגבי הקדמת מועד הפריימריז לתפקיד יו"ר מפלגת העבודה ואפשרויות נוספות שעומדות על הפרק".

יצוין, כי מלבד גבאי, גם טל רוסו, ה'ביטחוניסט' ששוריין ככוכב הבחירות על ידו, צפוי להודיע על פרישה עוד לפני השבעתו במליאת הכנסת.

אם השניים אכן יפרשו, מי שיכנסו לכנסת במקומם, הם מרב מיכאלי ועמר בר לב, חברי הכנסת היוצאת.

מוקדם יותר היום נפגש אבי גבאי עם מזכ"ל המפלגה ערן חרמוני, שסיפר לאחר מכן: "הבהרתי לגבאי כי לאור תוצאת הבחירות ההרסנית, עליו לקחת אחריות ולהתפטר לאלתר מתפקיד יו"ר מפלגת העבודה, כפי שהיה עליו לעשות עוד בערב ההפסד".

"כמזכ"ל המפלגה, עליי וגם על אחרים שהמפלגה הזו חשובה להם, מוטלת החובה להגיד את הדברים בצורה ברורה: כל יו"ר אחר שהיה מביא תוצאה מעין זו היה מתפטר".

לדבריו, "ההתפטרות של גבאי כשלעצמה רחוקה מלהביא את הישועה, אך בלעדיה לא נוכל להתחיל במלאכת השיקום והבניה, שצפויה להיות סזיפית וארוכת טווח. למפלגת העבודה תפקיד חשוב בדמוקרטיה הישראלית ובגיבוש אלטרנטיבה עם סדר יום של שמאל ציוני וסוציאל-דמוקרטי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר