צפו בתיעוד

רוסיה: הושלמו ההכנות לקראת חג הפסח

לקראת חג הפסח הושלמו ההכנות הרבות במדינת רוסיה בכלל ובבירת מוסקבה בפרט, בידי מאות הרבנים ושלוחי חב"ד הפזורים בערים ובמחוזות השונים. צפו בתיעוד (חדשות, עולם)

(צילום: יעקב לדרמן)

לקראת חג הפסח הושלמו ההכנות הרבות במדינת רוסיה בכלל ובבירת מוסקבה בפרט, בידי מאות הרבנים ושלוחי חב"ד הפזורים בערים ובמחוזות השונים.

טונות רבות של מצות שמורה נאפו במספר מאפיות בארץ וברוסיה, תחת ההשגחה המהודרת של ועד הכשרות של הרבנות הראשית לרוסיה, העומדת תחת נשיאות רבה הראשי של רוסיה הגאון רבי בערל לאזאר, שהגיע אישית אל המאפייה כדי לעקוב אחר הקפדות הכשרות ועל הפצת המצות, בכדי להגיע לכל מקום שיהודים נמצאים ברוסיה.

השנה יצאו לאור מספר מהדורות של "הגדה של פסח" בתרגום מלא לרוסית, בשילוב הסברים ובתמונות מרהיבות, חוברות הדרכה מיוחדות, וכן המדריך לחגים המפורסם בקביעות לקראת כל חג בידי גבאי בית הכנסת המרכזי "מארינה רושצ'ה" במרכז מוסקבה.

חידוש נוסף השנה, הוא הוצאתו לאור של "מדריך הכשרות ברוסיה" היוצא לאור לראשונה, ובו מרוכזים מאות מפעלים ולמעלה מ 1,500(!) מוצרים כשרים המיוצרים ברוסיה בהשגחת ועד הכשרות של הרבנות הראשית לרוסיה, העומד בראש רשימת ועדי הכשרויות המובילות בעולם היהודי.

במדריך, הנפתח בדברי רבה של רוסיה, מובאים הסברים מיוחדים על נושא הכשרות בכלל וברוסיה בפרט, תמונות המוצרים, רשימת בתי העסק, מסעדות, בתי קפה וחנויות מזון - העומדת תחת הכשרות עם משגיחי כשרות צמודים, וכמובן רשימת מוצרים הכשרים לפסח - רשימה שהשנה כמעט הוכפלה, לאחר מאמצים רבים לייצור מוצרים כשרים לפסח ברוסיה, ובכך לחסוך עליות מיותרות על ייבוא מחו"ל.

השקעה רבה נעשתה השנה לעריכת סדרים ציבוריים, גם במקומות שאין בהם רב ושליח קבוע במשך כל השנה, ועשרות רבות של תלמידי הישיבות במוסקבה, יחד עם בני הרבנים במוסקבה יוצאים מבעוד מועד בטיסות וברכבות לערים אלו, בארגון של 'איגוד הקהילות היהודיות ברוסיה', להכשרת המטבחים, פיקוח הבישולים והאפייה, עריכת הסדרים, התפילות והשיעורים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר