סקר בארה"ב

שליש לא מאמינים שנהרגו 6 מיליון יהודים בשואה

נתונים מדאיגים: שני שליש מהצעירים בארה"ב לא שמעו על אושוויץ וכמחצית מהאמריקאים לא ידעו לנקוב בשם של מחנה השמדה. 80% מהנשאלים לא ביקרו במוזיאון שואה (בעולם)

(צילום: שאטרסטוק)

סקר מדאיג בארה"ב מעלה כי כשליש מהאמריקנים לא מאמין שבשואה נרצחו שישה מיליון יהודים. על פי הסקר, כמעט שליש מכלל האמריקנים סבורים כי פחות מ-6 מיליון יהודים נרצחו בתקופת השואה, וכי רק כשני מיליון יהודים נספו.

מהסקר, שנערך על ידי הוועדה לתביעות חומריות של יהודים נגד גרמניה לאחר המלחמה, עולה עוד כי 70% מהם מאמינים כי לעולם אכפת פחות מאירועי השואה מאשר בעבר.

שני שלישים מהמשיבים לא ידעו מהו אושוויץ, וכמחצית מהאמריקנים לא הצליחו לנקוב בשם של מחנה השמדה אחד - למרות שהיו למעלה מארבעים אלף מחנות ריכוז וגטאות.

עם זאת, על פי הסקר, 93% מהנשאלים סבורים שיש ללמד את זוועות השואה בבתי הספר. שמונים אחוז אמרו כי חשוב להמשיך וללמד את נושא השואה כדי שלא תתרחש פעם נוספת.

ג'ונתן גרינבלט, מנכ"ל הליגה נגד השמצה, אמר כי "ככל שאנחנו מתרחקים מהאירועים הנוראים של תקופת השלטון הנאצית, אנחנו צריכים להיות יצירתיים יותר בחיבור בין צעירים, שעבורם זו היסטוריה עתיקה, לזוועות שהתרחשו - וללמד אותם כיצד היא רלוונטית לחברה של היום".

גרג שניידר, סגן נשיא בכיר של ועידת התביעות אמר כי "המחקר מדגיש את חשיבות החינוך לזכר השואה בבתי הספר שלנו. ישנם פערים מטרידים בתודעת השואה, בעוד הניצולים עדיין איתנו. תארו לעצמכם מה יקרה כשלא יהיו עוד ניצולים שיספרו את סיפוריהם. אנחנו מחויבים לזכור את זוועות השואה ולשמר את הזיכרון של אלה שסבלו כל כך הרבה, וללמד על כך את הדורות הבאים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר