מעקב 'כיכר'

אנחת רווחה: 'מחאת הטרולים' הביאה מהפך

חברת התעופה "אוקראין אינטרנשיונל" מאשרת היום כי המדיניות הקפדנית, הנוגעת לכבודת היד של נוסעי קו קייב-ת"א, בוטלה באופן רשמי • מעקב 'כיכר השבת' (תיירות)

יוחנן בלייך | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-ט' בניסן תשע"ט | 14.04.19
נוסעים חסידיים בטיסת 'אוקראין' (צילום: א.ש.)

מעקב 'כיכר השבת': לאחר שב'כיכר השבת' נחשפו תיעודים המעידים על אפלייה במדיניות חברת התעופה 'אוקראין אינטרנשיונל', אפלייה הנוגעת לכבודת היד של נוסעי קו קייב-תל אביב, מתברר כי המחאה הציבורית גרמה לשינוי.

כזכור, וכפי שדווח מעת לעת ב'כיכר השבת'', 'אוקראין', שהינה חברת התעופה המובילה באוקראינה ואשר נוסעים חרדים מהווים נתח נכבד מלקוחותיה, החליטה לפני מספר חודשים להקשיח את נהליה בעניין כבודת-היד שמעלים הנוסעים למטוס.

צוותי הקרקע המוצבים בשערי העלייה למטוס, כך נראה בבירור בתיעודים שפרסמנו, התמקדו בציבור נוסעי קו קייב-תל אביב, ועיכבו אותם בצורה לא הגיונית על חריגות מזעריות במטען - זאת כשהם מצוידים במסוף לגביית אשראי.

המחאה הציבורית שקמה בעקבות כך, כונתה 'מחאת הטרולים', על שם המזוודות הקטנות שעוכבו. בקרב הנוסעים החרדים הרבים עלו קריאות להחרים את החברה ולעבור למתחרותיה.

בשלב מסויים ניסו בחברה לקרוץ לנוסע החרדי, ועל כן הכריזו על הטבה שלפיה ניתן להעלות למטוס תפילין וקופסת שטריימל ללא תשלום. אך תיעודי האפליה בנמל התעופה המשיכו לזרום, ועימם המחאה הטוענת שמדובר באנטישמיות.

עיכוב נוסעים חרדים בשל כבודת היד (צילום: באדיבות המצלם)

אך לפי דיווח באתר הברסלבי 'אומן שלום', בימים האחרונים ניכרת הקלה בעניין, ונוסעים מדווחים שהעלייה למטוסי 'אוקראין' אינה שונה מהחוויה המוכרת בכל החברות. בפנייה לנציגי חברת התעופה, נמסר לאתר כי מדובר בשינוי מדיניות שהותווה 'מלמעלה'.

מסתבר כי הלחץ שהפעילו הצרכנים עשה את שלו, ובדרגים הגבוהים של החברה הוחלט על חזרה לנוהל הרגיל.

עם זאת, יש נוסעים חרדים רבים שהדבר אינו מרשים אותם. אחד מהם אומר בשיחה עם 'כיכר השבת': "הם נזכרו מאוחר. בחודשיים האחרונים, נוסעים רבים עברו לטוס בחברות אחרות, וממש נהנים. יש שירות טוב, מועדון ששווה הרבה יותר, אוכל כשר על הטיסות מקייב ולקייב וגם מדיניות כבודה מצוינת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר