ה'ניו יורק פוסט':

"זוגות חרדים מסתכסכים - בגלל חיסון הילד"

בשם "מקורות מתוך הקהילה" נטען, כי אחים חרדים מנתקים קשר, קרובי משפחה לא יתארחו בפסח זה אצל זה ומוסדות חינוך מפעילים הפרדת תלמידים, על רקע סוגיית החיסון (חרדי)

יוחנן בלייך | כיכר השבת |
רחובות בורו פארק. למצולמים אין קשר לכתבה (צילום: shutterstock)

אתר החדשות הניו-יורקי המוכר 'ניו יורק פוסט', טוען כי סוגיית החיסון בפני מחלת החצבת גורמת לסכסוכים בתוך משפחות חרדיות.

בכתבה שעלתה אמש (מוצ"ש) באתר, מצוטטים "מקורות מתוך הקהילה החרדית" שמספרים, כי המחלוקת בין חרדים הסבורים שחובה לחסן מפני החצבת, לבין אלו המתנגדים לחיסון, שברה שיאים ומביאה אף לריבים קשים.

ההתפרצויות האחרונות של המחלה בריכוזים החרדיים בארצות הברית, שגרמו עד כה למאות הידבקויות, הציפו מחדש את השיח בעניין חיסון.

למרות שרוב החרדים, הרבנים והמוסדות מעודדים חיסון, ישנם גורמים במחנה החרדי המפיצים חומרים נגד חיסון, שמסתבר שמצליחים לפעול את פעולתם במידה מסויימת.

בכתבה מצוטט 'דוד', אב ממנהטן, שנמנע מהשתתפות באירועים משפחתיים שכן אחיו אינו מחסן את ילדיו. "זה נהיה בעיה גדולה מאד, אני לא יכול ללכת לידו, אני לא יכול ללכת ליד משפחתו".

גם אם חרדית, ששמה לא אוזכר, מצוטטת כאומרת, שבעלה מפעיל עליה לחץ, שתלך לחסן את ילדיה. "אפילו משפחות בלי ילדים, לא מזמינים אותנו לסעודות שבת". לדבריה, היא החליטה להפר את דעת בעלה ולא להיכנע ללחציו.

דוב לנדא, רופא מקומי, אמר ל'ניו יורק פוסט', כי לקליניקה שלו הגיעו אבות כדי לחסן את ילדיהם, שלא על דעת נשותיהם. לדבריו, "אני לא מבצע את החיסון אלא בנוכחות שני ההורים. יש מלחמת חיסון בתוך הקהילה החרדית".

לטענתו של לנדא, יש מוסדות חינוך בשכונת וויליאמסבורג שמפרידים בין התלמידים, ומשכנים בבניין נפרד את אלו שלא חוסנו. רופא נוסף, ששמו נשמר במערכת, טוען כי הורים הגיעו אליו לזייף מסמכים, כדי לקבל פטור מחיסון.

כתבת מגזין על חרדים וחצבת (כיכר השבת)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר