207 הרוגים

גורמי מודיעין: דאעש אחראי לפיגועים בסרי לנקה

בסדרת פיגועים שהרעידה את סרי לנקה, נהרגו 207 בני אדם, בהם ממדינות שונות. לפי משרד החוץ, לא נהרגו ישראלים בפיגוע, שגורמי מודיעין אומרים כי בוצע על ידי דאעש (בעולם)

(צילום: Twitter/Kavinthans. תמונה ראשית: צילום מתוך שידור חי בהודו)

גורמי מודיעין בהודו התייחסו היום (ראשון) לפיגועים בסרי לנקה ואמרו כי דפוס הפעולה אופייני לדאעש. לדבריהם, אלה היו שורה של פיצוצים מתואמים שתוכננו להתרחש במרכזים הומי אדם.

לדברי גורמי המודיעין, האתרים שפוצצו נבחרו בקפידה כדי לעורר את תשומת הלב העולמית, ולדבריהם, צעירים רבים מהודו ומאינדונזיה גויסו לדאעש ואומנו כדי לבצע פעולות כאלה.

לכן, ככל הנראה, כך על פי טענת הגורמים, מדובר בדאעש או בקבוצה מקומית המסונפת לו. יצוין כי עד כה, אף ארגון טרור לא נטל אחריות רשמית.

בשעות הבוקר לפי שעון ישראל, אירעו במקביל מספר פיצוצים בכנסיות ובמלונות יוקרה, חלקם על ידי מחבלים מתאבדים. בפיגועים נהרגו 207 איש, ונפצעו לפחות 450 בני אדם.

חלק מההרוגים אזרחי ארה"ב, בריטניה, סין, טורקיה, הולנד, פורטוגל, יפן, פקיסטן, דנמרק, מרוקו, הודו ובנגלדש. אין הרוגים ישראלים בפיגועי הטרור.

במטה ללוחמה בטרור פרסמו הוראות לישראלים השוהים במדינה: להימנע מלהתקרב לאתרי הפיגועים. להימנע מהגעה לכנסיות. להקשיב להנחיות כוחות הביטחון במדינה. להימנע משהייה במקומות הומי אדם שאינם מאובטחים. להיות קשובים להתפתחויות בתקשורת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר