צפו בתיעוד

בנשקים שלופים: כך נעצר מרעיל העגבניות

בעקבות סכסוך, החליט אדם להרעיל גידולים חקלאיים וגרם לחמישה חקלאים נזק המוערך בסכום של יותר מ-2,500,000 שקל. צפו בתיעוד הנזק העצום ורגעי המעצר הדרמטיים (בארץ)

קובי רוזן | כיכר השבת |
המעצר הדרמטי והנזקים שהיסב המרעיל (צילום: דוברות המשטרה)

כתב אישום שהוגש על ידי מחלקת התביעות של משטרת ישראל בבית משפט השלום בבאר שבע, מעלה כי הנאשם הרעיל כ-165 דונם של גידולי שדה וגרם לנזק ישיר של למעלה מ- 2,500,000 מיליון שקלים לחמישה חקלאים מהיישוב עמיעוז ולנזק עקיף של עשרות מיליוני שקלים שנגרם כתוצאה מהרעלת הקרקע.

הפרשיה שזכתה במשמר הגבול של משטרת ישראל לשם "חממה יבשה", נחקרה ביחידה המרכזית של מג"ב שמתמחה בפענוח עבירות במגזר הכפרי תוך שימוש בטכנולוגיות מתקדמות ואמצעים מגוונים, הגיעה אתמול (ראשון) לכדי הגשת כתב אישום חמור נגד תושב רהט שנאשם בהרעלת שטחים חקלאיים וגרימת נזק במיליוני שקלים.

בחקירה הסמויה שנפתחה בעקבות תלונה שהתקבלה, עלה שהמתלונן, חקלאי מעמיעוז השכיר קרקעות לחקלאי אחר ולאחר שנפטר, המשיך בנו לתחזק אותן במסגרת חברה עסקית בה היה חבר ובה עבד גם הנאשם. עם סיום חוזה השכירות, ביקש המתלונן מבנו של הנפטר את קרקעותיו חזרה ואלו נכנסו למשא ומתן שלא צלח.

ככל שהלכה החקירה והתרחבה התברר גם שוועד המושב החליט לחלק את קרקעות האגודה מחדש בכדי שלכל חבר תהיה אותה כמות של קרקע ושהמצב בין חברי המושב יהיה שוויוני.

במסגרת החלוקה מחדש עלה שהחברה העסקית שבה עובד הנאשם, מחזיקה בקרקעות עודפות ולאחר שזו סירבה לחלוקה מחדש החלו לפנות הצדדים לערכאות משפטיות.

בחודש בפרואר 2019 וועד המושב קיבל החלטה לדרוש תשלום של 500 ש"ח לכל דונם מכל מי שלא עומד בהחלטת החלוקה מחדש ולא להעביר מכסות מים לכל מי שמחזיק בעודפי קרקע וביניהם החברה העסקית בה עובד הנאשם. המתיחות בין הצדדים וההחלטות של וועד המושב הביאו לאיומים הדדיים ולקללות בין הנאשם לבין המתלונן.

מכתב האישום עולה שבתאריך 28.02.19 הנאשם ייצר קשר עם אדם אחר שזהותו ידועה למשטרה בדבר הכוונה להרוס את הגידולים החקלאיים של החקלאים מהיישוב עמיעוז. כבר באותו היום נסעו השניים לעיר נתיבות שם רכשו חומר הדברה מסוג אורגאן במשקל 9 ק"ג המכיל חומר פעיל מסוג בורמסיל המשמש להדברת פרדסים ושאינו מתאים כלל לגידולי השדה שגודלו בעמיעוז.

עוד עולה מכתב האישום שהשניים נסעו לעמיעוז, המתינו לשעת לילה ובשלב מסויים כשאחד שמר בכניסה לאזור החממות של המתלונן, שפך הנאשם את חומר ההדברה למיכלי הדישון שמעבירים חומר דישון ישירות לגידולים.

לאחר שסיים להרעיל את גידוליו של המתלונן המשיך הנאשם גם לחממות של 3 חקלאים נוספים, חברי הוועד ולחממות של אחיו של המתלונן וזאת על פי כתב האישום בכדי לטשטש קשר ישיר לסכסוך עם אותו חקלאי ועל מנת שיראה כאילו הסכסוך הינו מול חברי הוועד.

חומר ההדברה הרעיל שהגיע לגידולים גרם להתייבשות שלהם ופגיעה בירקות שהספיקו להבשיל וזאת תוך חדירה משמעותית של החומר גם לקרקע ובכך להרעלתה. כתוצאה מההרעלה נגרם נזק בלתי הפיך לכ- 122 דונם של עגבניות, 40 דונם של קישואים ו- 5 וחצי דונם של חצילים. מדובר בתוצרת שהושמדה כתוצאה מספיגת חומר הדישון הרעיל בירקות.

הנזק הישר נעמד בכ- 2 וחצי מיליון שקלים ועוד עשרות מיליוני שקלים של נזק עקיף כתוצאה מהרעלת הקרקע, דבר שלא יאפשר לגדל עליה במשך שנים ויאלץ השקעה גדולה בשיקומה.

"מדובר הייתה בחקירה מורכבת ורגישה מאוד בה השתמשנו בכל האמצעים שעומדים לרשותנו תוך סיוע של מרכז הבינה- מרכז החקירות והמודיעין של מג"ב לטיפול בפשיעה חקלאית. כבר בשלבים הראשונים של החקירה הבנו שמדובר בסכסוך בין חקלאים שהוביל ככל הנראה לגרימת נזקים של מיליוני שקלים. היה ברור לנו שאת התיק הזה חייבים לפענח". אמר קצין החקירות של מג"ב שניהל את החקירה.

הוא הוסיף כי "הידע שנאגר במשמר הגבול לאורח השנים וחקירה ששלובה בה אנשי מקצוע בתחום הכימיה הביאו בעצם לגילוי סוג החומר הרעיל, איתור המקום ממנו נרכש ולמעצר הנאשם בהרעלה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר