מסמך מטלטל

"כמו אצל בתי": האב השכול - זינק לזירת התאונה הקטלנית

לפני 3 שנים נדרסה למוות מלי ברנשטיין בת ה-4, בתאונה מזעזעת מתחת לביתה בביתר; היום, היה זה אביה חיים שהגיע לזירת התאונה הקטלנית, בה נדרס ילד בן 3 • כעת הוא מדבר - ומחזק (חרדים)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
חיים ברנשטיין, בזירת התאונה הקטלנית בביתר עילית (צילום: דוברות זק"א)

חיים ברנשטיין, עובד במד"א, היה כונן הרפואה הראשון שהגיע היום (שני) לזירת התאונה הקשה בעיר ביתר עילית, בה נהרג ילד כבן ארבע מפגיעת אוטובוס.

מאחורי ציון עובדה יבשה זו, מסתתר הרבה יותר מקרדיט ראוי לאיש מסור: ר' חיים, הוא אביה של מלי בת הארבע, שנהרגה לפני שלוש שנים מתחת לביתה, רחוב מעל מקום התאונה היום.

13 שנים לפני הרגע הנורא בחייו, כבר התנדב חיים ברנשטיין במגן דוד אדום, אך לאחר מותה המזעזע של בתו הקטנה הוא מיסד את מעשיו והפך לעובד מן המנין בארגון הרפואה הוותיק.

בשיחה ל'כיכר השבת', מגולל חיים את תחושותיו המורכבות, זמן קצר לאחר שסיים לטפל בתאונה הקשה שהתרחשה אחר הצהרים בעירו.

"לתאונה היום יצאתי מהבית - המקום בו היתה התאונה של מלי שלי, שנדרסה למוות", פותח חיים את דבריו, וממשיך: "זה היה לפני 3 שנים בדיוק; ה'יארצייט' של מלי היה עכשיו, בערב פסח. אז, היה זה רכב שהגיע לעמדה מאולתרת של שטיפת מכוניות, שדרס אותה".

כאן נהרגה מלי ברנשטיין ע"ה (צילום: דוברות המשטרה)

חיים מספר, כי הוא כבר טיפל יותר מפעם אחת בזירות קשות, אך מה שנחרט בראשו, זו תאונה נוספת בביתר עילית: "לפני שנה בערך, קצת אחרי פסח, נהרג ילד בן 6 ברחוב החוזה מלובלין - אותו רחוב בו אירעה התאונה היום - מפגיעת אוטובוס, בזמן שהוא רכב על אופניים. גם אז הגעתי ראשון למקום - וגם היום".

באשר לתאונה שהתרחשה לפני כמה שעות, מגלה חיים ברנשטיין: "גם אמו של הילד נפצעה קלות ברגליה, בגלל שהיא תחילה החזיקה בידו, ונפלה מהמדרכה בזמן שהוא משך אותה ורץ לכביש".

" זמן קצר לפני כן הילד ירד מהטנדר; הוא חזר אז מהחלאק'ה המאוחרת שעשו לו. אני מבין שבשביל זה הם הגיעו לישראל, ממקום מגורם בניו יורק", מספר ר' חיים.

(צילום: דוברות זק"א)

לדבריו, "הם היו פה כל המשפחה ביחד, ההורים והאחים, בערך חמישה ילדים, והם ראו הכל. הם היו כמובן בטראומה אדירה. אנשים טובים הכניסו אותם לדירה סמוכה, והם הבינו הכל מיד, לא היה צריך להסביר להם כלום. זה היה נורא ואיום".

האב השכול / כונן הרפואה המסור, מסכם - במלים נוקבות: "מה שקרה בהחלט העלה לי זיכרונות ממה שקרה עם מלי שלי, אבל גם העלה לי אמונה: יש מישהו שמנהל את העולם, לא אנחנו מחליטים. הילדים האלו באו לפה לתקן את הנשמה שלהם, אין ספק. רק חבל שזה בסיטואציות כאלה...".

מלי ע"ה (באדיבות המשפחה)
מלי, עם אביה חיים, יבדל לחיים (באדיבות המשפחה)
התאונה, היום (צילום: דוברות זק"א)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר