הסערה באלעד

ראש הכולל תוקף: "מינוי אבי שטרן - נגד הגר"ח קנייבסקי"

הגאון רבי מאיר ביר, ראש כולל 'אבי עזרי' באלעד, תוקף בחריפות את מינוי אבי שטרן לסגן ראש העיר ואומר כי הדבר נעשה בניגוד לדעת מרן הגר"ח קנייבסקי. צפו בווידאו (חדשות)

שאול כהנא | כיכר השבת |
(באדיבות המצלם)

הסערה בעיר אלעד: לאחר שנציגי 'דגל התורה' בעיר פעלו בפעם השנייה נגד עמדתה של המפלגה, לדבריהם, בהוראת ראש הישיבה הגר"ג אדלשטיין והגר"ד לנדו, הסערה בעיר מסרבת לגווע.

כזכור, לאחר הגוש החוסם שהקימו ש"ס ודגל התורה מול ראש העיר אלעד ישראל פרוש, נציגי 'דגל' בעיר הצביעו תחילה בעד התקציב ובכך הצילו את כהונתו של פרוש וכעת לפני חג הפסח הצביעו בעד מינויו של אבי שטרן לסגן ראש העיר, בניגוד למהלך הפוליטי שהובילה המפלגה לכניסה משותפת לקואליציה ביחד עם ש"ס.

הגאון רבי מאיר ביר, ראש כולל 'אבי עזרי' בעיר אלעד ומגדולי תלמידיו של מרן הגרא"מ שך זצ"ל, שעורר בעבר סערה כאשר דיבר בחריפות רבה נגד 'הפלג הירושלמי', תוקף בחריפות את מינוי שטרן לסגן ראש העיר, מאחר ולדבריו הדבר נעשה בניגוד לדעתו של מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי.

בתיעוד וידאו שהגיע לידי 'כיכר השבת', אומר הגר"מ ביר: "אני חושב שמה שנעשה בעיר אלעד זו בושה וחרפה, כל העולם כולו מסופו עד סופו חרד לדברים של רבן של כל בני הגולה, מרן רבי חיים קנייבסקי, עכשיו הייתי בארצות הברית וראיתי את החרדה שיש לכל דבר היוצא מפיו שזה קודש קדשים, וצריכים לדעת שאם רבן של כל בני הגולה מינה ועדת רבנים...

"ואני אקדים סיפור שהיה עם הרב שך, שאלו את הסטייפלר פעם את מי לשאול, מי הדעת תורה של הדור, ואמר שהרב שך הוא הדעת תורה של הדור, ושאלו אותו שלפעמים הוא (הרב שך. ש"כ) שולח לאנשים אחרים, והסטייפלר אמר שאם כן זה הדעת תורה.

"רבן של כל בני הגולה מינה ועדת רבנים, אז מי שעוקף את ועדת הרבנים, נקרא שהוא עוקף את רבן של כל בני הגולה, עכשיו החליטו כמה פרחחים בעיר שהם מבינים יותר, ושר' חיים, שגדול הדור בכלל לא יודע מה שנעשה, והם ינהלו את העיר, אני חושב שזו בושה וחרפה.

"אנחנו צריכים לזעוק זעקה גדולה ומרה כל כל מה שנעשה פה. נכון שיש להם שהם תפסו איזה תלמיד חכם צעיר, זה כמו שרבי חיים כתב במכתב על אנשי הכת (אנשי הפלג הירושלמי. ש"כ) שיש אנשים שרוצים לשלוט על כלל ישראל אז לוקחים מפה תלמיד חכם ומפה תלמיד חכם, התלמיד חכם הזה הוא בבחינת יצחק אוהב את עשיו כי צייד בפיו, לנו יש גדול הדור, יש לנו את מנהיגי הדור, וזה סוד ההצלחה של כלל ישראל, וצריכים לתקן את זה".

מסגן ראש עיריית אלעד אבי שטרן נמסר ל'כיכר השבת' בתגובה: "בהוראת גדולי הדור השתיקה יפה כרגע".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר