הטרנד של פסח

אלפי ישראלים וחרדים חוגגים בסיני; "החלטנו לקחת סיכון"

למעלה מ-30 אלף ישראלים, בהם לא מעט חרדים, נושפים בימי חג הפסח - בסיני, למרות האזהרות של גורמי הביטחון. יעקב ודוד, מספרים ל'כיכר' על החששות והסיכון, לעומת הטרנד והמחיר (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
סיני, בחול המועד פסח (באדיבות המצלם)

לפחות 30 אלף ישראלים נמצאים בימים אלו - ימי חול המועד פסח - בסיני, ואליהם צפויים להצטרף בימים הקרובים עוד עשרת אלפים ישראלים, כך לפי הערכות משרד החוץ, וזאת למרות אזהרת המסע החמורה של המטה ללוחמה בטרור.

השנה, גבר הטרנד אצל משפחות דתיות וחרדיות לרדת לסיני בחג הפסח כך שכמעט ואין חוף בסיני שלא ניתן לפגוש בו חובשי כיפה. מאזורי טאבה והמלונות, אליהם הגיעו משפחות חרדיות מצוידות באוכל כשר, בנואיבה, ואפילו בדהב, שם נמשכת גם השנה המסורת של הכשרת מטבחים עבור שומרי הכשרות.

שירה, ישראלית שביקרה בימים האחרונים בשארם השייח, סיפרה: "ראינו חרדים לכל אורך סיני. ממעבר הגבול, בחופים וגם על הכביש. זה באמת מפתיע כי לנסוע לחו"ל בפסח זה לא דבר פשוט, בטח לאיזור שאין בו קהילה יהודית או מזון כשר".

סיני, בחול המועד פסח (באדיבות המצלם)
סיני, בחול המועד פסח (באדיבות המצלם)

עד ראיה נוסף מספר כי "תמיד היו דתיים שנסעו לפסח בסיני, החידוש העיקרי השנה הוא נסיעות מאורגנות. ולא כמו פעם, שהיו מחליפים זהות ושמים כובע כדי להסתיר את היהדות. אתה יכול לפגוש בטאבה קבוצות של בחורי ישיבה בחולצות לבנות וכיפה".

אחד הנופשים בסיני, יעקב, מספר למה נסע לסיני עם משפחתו למרות אזהרת המסע: "האזור שבו יש טרור רחוק עשרות ק"מ, ואולי גם מאות מרצועת החוף שהישראלים מבקרים בה. ויש גם את עניין הטרנד. כולם נוסעים, וזה זול. אווירה אחרת בחצי מחיר. בינתיים אנחנו נהנים. אנחנו מקווים שבעזרת השם השקט יישמר".

לשאלתנו אם יש עוינות, הוא משיב: "לא. בעלי החופים אוהבים את הישראלים שמגיעים, הם מקור הפרנסה שלהם ודואגים לשלומם. ברור שהריגוש והסיכון הם גם נקודה משמעותית כאן, אבל אנחנו מרגישים די בטוחים".

סיני, בחול המועד פסח (באדיבות המצלם)
סיני, בחול המועד פסח (באדיבות המצלם)
סיני, בחול המועד פסח (באדיבות המצלם)

לדבריו, "יוצא לנו בערך 2000 שקל לחופשה משפחתית של שבוע במלון בדהב. כולל נסיעות. אז נכון שהיינו צריכים לסחוב אוכל מהארץ, אבל חסכנו הרבה כסף מאשר היינו מוציאים על חופשה בישראל".

בתוך כך יודגש כי גורמי הביטחון קוראים לכל הישראלים השוהים בסיני לחזור מיד לישראל בשל התראות חמורות לפיגועים אפשריים.

האם אתה לא מפחד? שאלנו את דוד, אברך השוהה בסיני. "אומרים שאשרי אדם מפחד תמיד, אז ברור שיש קצת חשש", הוא משיב, "אבל זו לא פעם ראשונה שלי ומה גם שאזהרת המסע קיימת כבר שנים. שיהיה ברור, אני לא ממליץ לאף אחד לבוא ולא לוקח עליו אחריות, אני ומשפחתי עשינו את השיקולים שלנו והחלטנו לקחת את הסיכון, וכמונו עוד 29,000 ישראלים. לדעתי אם היה סיכון אמיתי ומיידי היו סוגרים את הגבול. אני מקווה שבאמת הכל יישאר טוב בעזרת השם".

סיני, בחול המועד פסח (באדיבות המצלם)
סיני, בחול המועד פסח (באדיבות המצלם)
סיני, בחול המועד פסח (באדיבות המצלם)

עם הכשרות, איך אתה מסתדר?

"הבאנו כמויות של מצות ובשר מהארץ, וחלק מהדברים כמו דגים וירקות אנחנו קונים כאן. זה אתגר שדורש היערכות, אבל אנחנו אוהבים אתגרים. ראיתי שיש משפחות משלנו שסומכות על "מסעדות כשרות" שצצו בדהב, אני לא שם, בטח לא בפסח שכל עניין הכשרות הופך לחמור שבעתיים. אז היה לנו הרבה מה לסחוב, אבל לא חסר לנו דבר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר