האדמו"ר מקאליב זצ"ל

הנשיא רובי ריבלין ספד ל"אדמו"ר השואה"

נשיא המדינה ראובן ריבלין ספד בצהריים לאדמו"ר מקאליב זצ"ל שהלך לעולמו: "הקדיש את חייו לזכרון הנספים מתוך אהבת ישראל אמתית". ש"ס: "אוד מוצל מאש שהניף את דגל זכרון קדושי השואה" (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
האדמו"ר מקאליב זצ"ל (צילום: דוד זר)

נשיא המדינה ראובן ריבלין ספד בצהריים לאדמו"ר מקאליב זצ"ל שהלך לעולמו: "הקדיש את חייו לזכרון הנספים מתוך אהבת ישראל אמתית".

בהודעה שפרסם ריבלין נאמר: "קיבלתי בצער רב את הבשורה על פטירת האדמו"ר מקאליב זצ"ל, "אדמו"ר השואה", שסבל עינויים קשים בהיותו אסיר באושוויץ והקדיש את חייו לזכרון הנספים מתוך אהבת ישראל אמיתית.

"מפעלי הזיכרון שלו עומדים לנגד עינינו במיוחד בימים אלה בהם אנו שבים ומתחייבים לזכור ולא לשכוח. יהי זכרו ברוך".

הרב הראשי ונשיא בית הדין הגדול הגאון רבי דוד לאו ספד: "האדמו"ר מקאליב היה אוד מוצל מאש אשר לאחר שעבר על בשרו את מאורעות השואה האיומה דאג להנציח מורשת יהדות ודרך ישראל סבא, קירב רבים לאביהם שבשמים ובנוסף פעל רבות להנצחת קדושי השואה .

"זכה להפיץ תורה בישראל והקים את המפעל היחודי "בר בי רב דחד יומא", אשר דגל בהחדרת לימוד התורה לכלל הציבור גם למי שאין תורתו אומנתו. חבל על דאבדין ולא משתכחין".

בתנועת ש"ס פרסמו הודעת אבל: "מבכים מרה את הסתלקותו של זקן האדמו״רים, אוד מוצל מאש שהניף את דגל זכרון קדושי השואה הי"ד, בעל אהבת ישראל יוקדת אשר הרים את קרנה של תורה לאלפי עמך בית ישראל ומסר נפשו בייסורי גוף ונפש למען החינוך הטהור.

"האדמו"ר זצ"ל עמד בקשרי ידידות עמוקים עם מרן זצ"ל שחיבבו עד מאד, והדבר ניכר היטב בהשתתפותו של האדמו"ר זצ"ל בכנסים הגדולים של התנועה ב"יד אליהו" ובמקומות נוספים, בהם השמיע האדמו"ר דברים חוצבי להבות וחתם בקריאת "שמע ישראל" שהרטיטה לבבות".

השרה גילה גמליאל הוסיפה: "עם ישראל כולו מרכין ראש על פטירתו של רבי מנחם מנדל טאוב זצ"ל האדמו"ר מקאליב, אוד מוצל מאש שהקדיש את חייו, תורתו וחסידותו להנצחת זכרון השואה. איבדנו היום מנהיג גדול ומחנך דגול, שהיה דוגמא ומופת לכולנו בגבורה ובתקומה אישית ולאומית, שאחרי ששכל את משפחתו בשואה עלה ארצה, קם והקים מפעלות תורה וזיכרון מעוררי כבוד.

"חבל על דאבדין ולא משתכחין, יהי זכרו ברוך".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר