שד' גולדה מאיר

"כביש הדמים" ממשיך לגבות מחיר • הנתונים

בשדרות גולדה מאיר בירושלים, בקטע המוכר בשמו 'כביש רמות', אירעו בעשור האחרון אינספור תאונות דרכים שאחראיות עד כה ל-3 מקרי מוות, ול-71 פצועים קשה (בארץ)

מתנדבי זק"א בזירת תאונה בכביש רמות (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)

בשכונות החרדיות על 'כביש הדמים' הירושלמי חוששים מקרבנות נוספים: כביש רמות, תוואי הכביש שבשדרות גולדה מאיר בירושלים המחבר בין שכונות רמות לבין שאר חלקי הבירה, ממשיך לגבות מחירים כבדים באמצעות תאונות דרכים קשות לאורכו ולרוחבו - כך עולה מנתוני העשור האחרון.

התאונה הקשה האחרונה, שאירעה ביום ראשון שעבר ואשר גרמה לפציעתו האנושה של ילד חרדי כבן 11, טרם ירדה מהכותרות כאשר רק היום (ראשון), הסגיר את עצמו הנהג הדורס למשטרת ישראל, אך מדובר באחת מני רבות בציר הקטלני והמסוכן.

יצוין, כביש רמות הינו ציר ארוך מאד; ראשיתו ב'צומת בר אילן' וסופו בפאתי שכונת רמות, סמוך לנבי סמואל.

לאורכו מחלפים, צמתים ומעברי חצייה אשר העומס בהם, תנאי התנועה וריבוי הולכי הרגל הובילו פעם אחר פעם למחזות קשים. יודגש, כי רבים מהולכי הרגל הינם ילדים וכי לתחבורה הציבורית ישנו נתיב נפרד בחלקים מן הציר (בין הר חוצבים לצומת בר אילן), נתיב המוסיף ומסבך את המצב הקשה בלאו הכי.

זירת התאונה בה נהרג רפאל הולצברג ז"ל על אופניו (כיכר השבת)

המסלול הוא כה מסוכן, עד שהרשות הלאומית לבטיחות בדרכים הגדירה אותו 'כביש אדום'. "זה לא ייתכן שאחרי כל כך הרבה תאונות לא קמה וועדה שחושבת כיצד ניתן לצמצם את הסכנות בכביש", אומרים תושבים בשכונת רמות שסובלים מהכביש גם בשל העומסים הרבים שלעתים הופכים את הכניסה והיציאה מהשכונה לסיוט בפני עצמו.

על פי נתוני ארגון 'אור ירוק', מדובר בכמות בלתי-נתפסת של תאונות דרכים קשות שאירעו בציר הארוך והמסוכן בעשר השנים האחרונות.

כתוצאה מאותן תאונות נהרגו שלושה בני אדם ונפצעו 890 (!) ברמות פציעה שונות, חלקם עדיין בתהליך שיקום עד היום. לפי הארגון, 75 מאותם נפגעים - היו הולכי רגל.

יצוין, כי חבר הכנסת של ש"ס לשעבר, יגאל גואטה, הגיש בשנת 2016 הצעה לסדר במשכן הכנסת. ההצעה גינתה את התעלמותן לכאורה של הרשויות ממסוכנותו של כביש רמות, אך השר חיים כץ השיב להצעה בזלזול כלפי המגזר החרדי: "כשיש השגחה עליונה, אין השגחה תחתונה. הם (החרדים) מאמינים בלמעלה - ולא מסתכלים בלמטה".

הציבור נקרא להרבות בתפילה לרפואתו השלימה של הילד, חיים בנימין בן שושנה רייזל, בתוך שאר חולי ישראל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר