כל הפרטים

החל המו"מ עם 'יהדות התורה': "המו"מ יכול להיות קצר"

יהדות התורה החלה במשא ומתן הקואליציוני עם הליכוד לקראת כניסה לממשלתו של בנימין נתניהו. ביהדות התורה הבהירו כי הם מצפים ליותר בשל הגידול בכוחה של המפלגה בבחירות (אקטואליה)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(צילום: באדיבות המצלם)

בשעה האחרונה (ראשון), נערכה פגישה ראשונה בין צוותי המו"מ של יהדות התורה לצוותי המו"מ של הליכוד במשכן הכנסת לקראת הרכבת הקואליציה.

כפי שנחשף ב'כיכר השבת', ביהדות התורה דורשים שליטה מלאה בשלושה משרדים: הבריאות, הרווחה והשיכון. זאת מלבד השליטה בועדת הכספים לצד קבלת שתי ועדות נחשקות.

בפתח ישיבת המו"מ שהחלה באיחוד בשל עיכוב בישיבת המו"מ עם צוותי ש"ס, אמר דברי סגן שר הבריאות יעקב ליצמן כי "ליהדות התורה יש עקרונות. עמדנו עליהם בקדנציה האחרונה שהיתה טובה לישראל בכלל ולציבור החרדי. סומכים על השר יריב לוין שבהגינותו יביא לידי ביטוי את העליה שקיבלנו בבחירות ב-2 מנדטים לטובת הנושאים החשובים לנו כפי שנדון עליהם בישיבות המשותפות".

ח"כ משה גפני אמר בפתח ישיבת המו"מ: "העם אמר את דברו. למעלה מ-50 אחוז מהציבור בישראל הצביע בעד מסורת יהודית, להוציא את ישראל ביתנו. זה לא הולך להיות אותו הדבר כמו בקדנציה הקודמת".

גפני הוסיף: "המשא ומתן הזה יכול להיות קצר, מהיר, ולחתום. והוא יכול גם להיות ארוך ולא לחתום, ומה שיהיה יהיה".

חבר צוות המו"מ אורי מקלב אמר בתחילת ישיבת המו'מ עם הליכוד: "משא ומתן זה לא פוזה זה מהות, יש לנו שנות ותק רבות ואחריות גדולה מאוד, אנו לא באים להקשות אלא לנהל מו"מ הגון לחלוטין".

השר יריב לוין שמוביל את המו"מ מטעם הליכוד אמר: "שמח לפתוח את המו״מ עם סיעת יהדות התורה ולברך את חברי הסיעה שמגיעים אלינו בכוחות מתוגברים אחרי ההצלחה בבחירות".

לדבריו, "במו״מ הקואליציוני הקודם הם היו הראשונים שחתמנו איתם על ההסכם ואני מקווה שנשמור על המסורת הזאת"

"אנחנו רואים בכם שותפים נאמנים. עבדנו בצורה מצוינת תקופה ארוכה גם בממשלה הקודמת, וידענו להתגבר גם על מחלוקות. אני בטוח שנצליח להביא פתרונות שיביאו אותנו גם הפעם לממשלה יציבה".

יצוין, כי במהלך ישיבת סיעת יהדות התורה מונה ח"כ יעקב אשר לתפקיד יו"ר סיעת יהדות התורה. יצחק פינדרוס וישראל אייכלר מונו לחברים בועדה המסדרת של הכנסת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר