הנשיא החליט

בגלל הצפיפות: אינדונזיה מחליפה את עיר הבירה ג'קרטה

הנשיא האינדונזי ג'וקו וידודו החליט כי העיר ג'קרטה עם ה-10 מיליון תושבים תפסיק להיות עיר הבירה של המדינה המוסלמית ותוחלף בעיר שם יש רק רבע מיליון תושבים (עולם)

הנשיא האינדונזי, ג'וקו וידודו (צילום: ויקפדיה)

נשיא המדינה המוסלמית המאוכלסת ביותר בעולם - אינדונזיה, ג'וקו וידודו, הודיע היום (שני), כי החליט להחליף את עיר הבירה של ארצו. במסגרת המהלך, הבירה הנוכחית ג'קרטה תפסיק להיות עיר הבירה של המדינה המוסלמית, ותוחלף ככל הנראה בעיר פלגנקה ראיה.

במסיבת העיתונאים שנערכה היום, אמר שר התכנון והבנייה של אינדונזיה, במבנג ברודג'ונגורו, כי הממשלה עדיין לא בחרה בעיר בירה חדשה, אך הנשיא מעוניין שהבירה לא תהיה באי המרכזי ג'אווה, בעקבות הצפיפות הגואה עם כ-150 מילון תושבים.

ג'קרטה (שאטרסטוק)

לפי המסתמן בדיווחי החדשות, העיר המועדפת לבירה החדשה היא פלגנקה ראיה, העיר הגדולה ביותר באי בורניאו. שטחה של העיר המסתמנת היא גם יותר גדולה יותר מזו של הבירה הנוכחית - ג'קראטה, אך אוכלוסייתה קטנה בהרבה.

רק רבע מיליון איש גרים בפלגנקה, לעומת 10 מיליון בני אדם המתגוררים בג'קרטה.

מה גם, שהאזור של פלגנקה יציב יותר לרעידות אדמה והתפרצויות של הרי געש, שהובילו כזכור לאסונות רבים באינדונזיה ומדינות סמוכות. על פי ההערכות, המהלך צפוי לקחת כ-10 שנים.

אינדונזיה היא לא המדינה הראשונה שתחליף את עיר הבירה שלה. בעבר מדינות רבות החליטו על מעבר של עיר הבירה, בדרך כלל בעקבות חילופי שלטון במדינה. בין השאר רוסיה העבירה את בירתה מסנט פטרסבורג למוסקבה בשנת 1918, ברזיל העבירה את בירתה מריו דה ז'ניירו לברזיליה בשנת 1960.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר