מגיב לטענות

היועמ"ש על חקירות נתניהו: אין שום רדיפה

מנדלבליט הסביר מדוע החליט להגיש כתב אישום בכפוף לשימוע לראש הממשלה, טען כי "אין שום "תפירת תיקים". הטענות על כך - הבלים", והתייחס לסמיכות לבחירות (משפט)

(צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט התייחס היום (שני) במהלך אירוע של פרקליטות מחוז צפון להחלטות שקיבל בתיקי החקירות של ראש הממשלה בנימין נתניהו.

לדבריו, "ההחלטה אותה קיבלתי, לפני חודשיים, על כך שאני שוקל להגיש כתב אישום נגד ראש הממשלה בגין עבירות של שוחד ומרמה והפרת אמונים, בגין ממצאי שלושת תיקי החקירה בהם נחקר כחשוד, מבוססת על הראיות ועל הוראות הדין, ועליהם בלבד".

מנדלבליט ציין כי פעל רק על פי הדין והראיות, וכי "ההחלטות הן מקצועיות וענייניות", וכאשר היה צורך לאשר חקירה עשה זאת, וכאשר התברר כי הראיות מצביעות על אפשרות סבירה להרשעה - החליט על הגשת כתב אישום בכפוף לשימוע.

בתגובה לטענות שנשמעו במהלך התקופה אמר: "אין פה שום הטיה – לא לצד כזה ולא לצד אחר. אין פה חלילה שום רדיפה. בוודאי שאין שום "תפירת תיקים". כל הטענות על כך הן הבל הבלים ונועדו לעשות דה - לגיטימציה למערכת אכיפת החוק".

"כבר בשלב זה ניתן לומר דבר חשוב: החקירות שהתנהלו בעניינו של ראש הממשלה והליך קבלת ההחלטות כפי שהתנהל עד כה – הם עדות ניצחת למעמדו העליון של עיקרון שלטון החוק בשיטת המשפט הישראלית, שבליבו עומדת הדרישה לשוויון הכול בפני החוק. אין אדם מעל לחוק. עיקרון זה הוא יקר מפז ונדרש למנוע כל פגיעה או כרסום בו".

היועמ"ש הוסיף בהתייחס לטענות כי "עשויה להיות זיקה כביכול בין הליך הבחירות ותוצאותיו לבין ההליכים הפליליים המתנהלים. אומר את הברור בעיניי: ההליך הפלילי איננו משיק להליך הבחירות. הוא גם אינו מושפע ממנו".

"תקופת הבחירות לוותה, לצערי, גם בהתבטאויות חסרות תקדים בחומרתן נגד מערכת אכיפת החוק ונגד גופי המשפט במדינה. ככלל, נמנעתי בתקופה זו מתגובה או מהתייחסות לדברים שנאמרו, ונהגתי באיפוק, בכדי שלא להיתפס כמעורב בתהליך הפוליטי.

מנדלבליט הבהיר "כי איפוק זה אין משמעו קבלה או הסכמה שבשתיקה, חלילה, עם אמירות המכרסמות בלגיטימיות של מערכות המשפט ואכיפת החוק. חשוב להבין כי הפגיעה בסמכויותיהן של מערכות אלו משמעותה היא פגיעה בכוחו המחייב של המשפט".

במבט לעתיד הוסיף מנדלבליט, "בחודש הקרוב, כך ניתן להעריך, תוקם ממשלה חדשה, וימונה שר משפטים חדש. כפי שכבר הדגשתי, אנו נקבל אותו בברכה, ונפעל יחד עמו לקידום מדיניות הממשלה בגבולות הדין".

"אני מבקש לנצל הזדמנות זו כדי להביע תקווה לכך שמדיניות זו גם תכבד את מעמדן של מערכות החוק והמשפט, ואת תפקידן החיוני בשמירת אופייה של המדינה כיהודית ודמוקרטית. אנחנו, מצדנו, נמשיך לעמוד על המשמר בכדי להגן על מעמד זה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר