בעקבות פניציה

הסתה: "גור אוכלי חינם, מעולם לא עבדו"

רכזת הבריאות של ירוחם, מירה זהבי, תקפה בחריפות את חסידות גור בשל המאבק על חילולי השבת במפעל פיניציה וההאשמות שבשל כך נמצא המפעל בקשיים כבדים (חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
מירה זהבי, רכזת הבריאות של ירוחם (צילום: דף הפייסבוק של מירה זהבי)

בעקבות הפרסום אמש (שני), על סכנה סגירה למפעל 'פניציה' בנגב, זאת לאור החרם של חסידות גור על המפעל בשל חילולי השבת, הסתה חמורה נגד הציבור החרדי בכלל וחסידות גור בפרט. אלא שלא מדובר בעוד מסית שגרתי. המסיתה הפעם במילים חמורות וחסרות כל בסיס היא לא אחרת מאשר רכזת הבריאות של היישוב ירוחם – מירה זהבי.

אמש דווח בחדשות 12, כי החלטת מפעל פניציה להמשיך לחלל את קדושת השבת עשוי להביא לסגירת המפעל, שהוחרם בהוראת האדמו"ר מגור. בחודשים האחרונים התחדש חרם הצרכנים של נציגי חסידות גור נגד מפעל פניציה בירוחם המעסיק 240 עובדים, בשל חילולי השבת במקום.

מירה זהבי, המכהנת כרכזת הבריאות של היישוב ירוחם בו קיים המפעל כתבה בתגובה לפרסומים, והאשימה: "עצוב עצוב. חסידי גור אוכלי חינם מעולם לא עבדו ובטח לא בתעשייה. וזו רק ההתחלה כפייה דתית נורא ואיום". כתבה זהבי..

מלבז זהבי, גולשים רבים הגיבו ברדידות נגד המגזר החרדי כולו בעקבות הדיווח אמש בחדשות 12 המאשים את חסידות גור בסכנת סגירת המפעל. הגולש אלישע כהן כתב בתגובה לדיווח של העיתונאי תמיר סטיינמן: "אם היית מכיר את הנתונים היית יודע שהחרדים הם פחות מ5% מלקוחות החברה, ככה שאין סיכוי שהם ישפיעו על פעילות החברה".

יועץ התקשורת אלי ג'אן כתב: "לא מתאים לך להוציא לעז על החרדים בלי לבדוק עובדות פשוטות. להלן: החרדים הם רק כ-10% מהאוכלוסייה והקיצונים ש"מחרימים" לא עולים על 5%. תסביר לי איך 5% הללו גורמים למפעל בירוחם להיסגר?". כתב ג'אן.

הבוקר (שלישי), פרסמנו את תגובת ועדת הרבנים למען השבת "אנחנו מתנגדים לרכישה של בקבוקים מחו"ל, ונעשה הכול להגן על המפעל. אנחנו לא דורשים שום בקשות מיוחדות, רק שלא יפגעו בשבת הקדושה. חברי הכנסת החרדים היו הראשונים לעזור למפעל ועכשיו ההנהלה נותנת לנו סטירה וממשיכה להפעיל את המפעל בשבת, וזועקת את זעקת הקוזק הנגזל, כביכול המגזר החרדי מוביל לפיטורי עובדים. בשעה שההפך הוא הנכון וההנהלה בהתנהלותה העקשנית, נושאת על גבה את כל האחריות למשבר שהיא יצרה". אמרו בועדה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר