בראיון ל'כיכר' • צפו

מנכ"ל הכנסת: "החרדים יהיו ה'מנטורים' של הח"כים החדשים"

שעות ספורות לפני ש-120 הנבחרים, בהם 49 חדשים, נשבעים אמונים כח"כים בכנסת ה-21, מגלה מנכ"ל המשכן בראיון ל'כיכר השבת' מה הציפיות שלו דווקא מהחרדים • צפו (פוליטי)

ישי כהן | כיכר השבת |
הראיון עם מנכ"ל הכנסת (צילום: כיכר השבת)

לא מעט שנים משמש אלברט סחרוביץ' בכנסת ישראל, בתפקידים שונים ומגוונים, אך לתפקיד הבכיר של מנכ"ל המשכן הוא נכנס רק לפני כשלוש שנים.

זמן קצר לפני השבעתם של חברי הכנסת ה-21, שתתקיים היום (שלישי) אחר הצהרים, ענה מנכ"ל הכנסת לשאלות 'כיכר השבת', והפתיע בציפיותיו מחברי הכנסת החרדים דווקא.

זו כנסת ראשונה שאתה מנכ"ל הכנסת מתחילת הקדנציה. איך הרגשות?

"התרגשות גדולה, אנחנו ערוכים ומוכנים לקראת רגעי השיא, שיחלו בעוד שעות ספורות. באמת מדובר בהתרגשות גדולה, זה בשבילי כמו יום חג. יחד עם זה, אני מתכונן לתחילת הכנסת בשבוע הבא".

יש 49 ח"כים חדשים. איך אתה עם זה?

"לא פשוט, למרות שגם בכנסת היוצאת היה לנו מספר לא מבוטל של ח"כים חדשים. אז הכנסת כבר יותר ערוכה ומוכנה לקליטת כמות של חברי כנסת".

"זה תמיד מהווה אתגר, במיוחד כשמגיעים אנשים ללא רקע בעבודת הכנסת, ולא היו חשופים לעבודה הפרלמנטרית. אך האתגר הוא משותף לנו ולהם. הכי חשוב זה להתמקד בעשייה הפרלמנטרית".

שלושת חברי הכנסת החרדים החדשים (צילום: כיכר השבת)

במסגרת ההכנות, החלטתם לא לקיים את הטקס עם מוזיקה, בעקבות ספירת העומר. זה קרה בעקבות לחץ של הח"כים החרדים?

"לא, זו מסורת קבועה. תמיד כשההשבעה יוצאת בימי העומר, אנחנו לא מקיימים טקסים מוזיקליים. באירוע כזה משמעותי, אנחנו מתחשבים בכלל חברי הכנסת".

יש לך ותק גדול בכנסת. מה הן ההמלצות שלך לח"כים החדשים?

"העצה הכי טובה שאני יכול לתת לנבחרי הציבור, היא להתמקד בכלים הפרלמנטריים הרבים שיש להם במשכן הכנסת, ואני גם מציע להתעסק כמה שפחות בפופוליזם. אמנם זה לא מתפקידי להגיד את זה, אך אני ממליץ לשליחי הציבור לדאוג לציבור שולחיהם, ולהרים את קרנה של הכנסת".

כמנכ"ל הכנסת, אתה בטח לא אוהב במיוחד את רצון החרדים ב'חוק הנורווגי'?

"לא רק לחרדים קוסם החוק הנורווגי. יש עוד כמה מסיעות הבית שמעוניינים בו. אך אני חושב שזה יכול לחזק את מעמדה של הכנסת, כי זה נותן לחברי הכנסת להיות מרוכזים נטו בעבודה הפרלמנטרית".

"מבחינתי כמובן מדובר בסיוט גדול, כי זה מצריך הרבה לשכות חדשות לטובת ח"כים נכנסים. הבנתי שבכנסת הנוכחית יהיה גם חוק נורווגי מורחב, שאומר שכל סיעה תוכל לקבל שני ח"כים חדשים. אז כנראה שיהיו עוד עשרה ח"כים חדשים, ועם זה נצליח להתמודד. כל דבר מעבר לזה - כבר יהיה קשה מאוד".

איך מתמודדים עם בקשות חברי הכנסת, כדוגמת ח"כ חיימוביץ' שרוצה שיחליפו לה את הריפוד?

"גם פה הכנסת למודת ניסיון, גם מבקשת ח"כ יחימוביץ', וגם עם עוד הרבה בקשות. אנחנו יודעים להפריד בין טפל לעיקר, ואם יש בקשות סבירות אנחנו נענים להן. כמובן הכל בלי שיפוט, אך בסופו של דבר המטרה שלנו למצוא את המכנה המשותף בין כולם. כמובן שאי אפשר לרצות את כולם, אך מתחשבים עד כמה שאפשר, עד גבול מסוים".

מה הכי הפתיע אותך בתפקיד מנכ"ל הכנסת?

"זו שאלה קשה למדי. הוותק שלי במשכן הכנסת בשני העשורים האחרונים במגוון תפקידים, עזר לי רבות בכניסה החלקה לתפקיד המנכ"ל. לא היו דברים לאורך השנים שהפילו אותי מהכיסא, אך נתקלתי בדברים שאני לא מעוניין לציין".

איך אתה מתרשם מהסיעות החרדיות?

"הח"כים החרדים ברובם ותיקים מאוד, כשמאחוריהם יש עשיה ענפה. יציבות זה דבר חשוב, והידע הארגוני שנצבר להם אין ספק שמשמש אותם בעבודה בכנסת. אני קורא לח"כים החרדים שיהיו 'מנטורים' (מאמנים אישיים. י.כ) לח"כים החדשים, כך שיהיה שיתוף פעולה פורה בין כל סיעות הבית".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר