ח"כ מרגי בראיון • צפו

'ראינו את הניסיונות הכושלים של יהדות התורה להציק לנו'

חבר הכנסת יעקב מרגי לא מתרגש מהשבעתו היום, זו הפעם השישית, כחבר כנסת. הדבר היחיד שמעיב, כך נראה, על מצב רוחו - הוא התנהלותם של ה"חברים" מיהדות התורה (כיכר בכנסת)

ישי כהן | כיכר השבת |
דבריו של ח"כ מרגי בראיון (צילום: כיכר השבת)

בראיון ל'כיכר השבת', מעט לפני השבעתו כחבר כנסת בפעם השישית, מספר ח"כ יעקב מרגי, מוותיקי הח"כים בש"ס, על תחושותיו המורכבות ביום שכזה, ומשיב לשאילה לאן פניו בעתיד ולא חוסך את לשונו החדה מחברי המפלגה ה'אחות', יהדות התורה.

ח"כ יעקב מרגי, שלום.

שלום לך.

כמה שנים אתה בכנסת?

16.

יש עדיין התרגשות?

אני אומר לך את האמת, לא לאכזב את הצופים...: אין התרגשות. זו המשכיות, זה לא משהו חדש.

אני רואה פה את חברי הכנסת החדשים והוותיקים; אתה נראה לי היחיד בלי פרח על החליפה...

הייתי שם, וגם אני התרגשתי, כשהייתי צעיר. זו כאמור השנה ה-16 שלי פה. אני מבין את ההתרגשות שלהם, אבל הכל תלוי בעומק העבודה ועומק העשייה שתהיה להם כאן בבנין הזה.

מדברים לא מעט על ההצלחה של ש"ס, 8 מנדטים נגד כל הסקרים והסיכויים. מצד שני, מההישג הזה אתם מגיעים לממשלה צרה, שאיווט ליברמן רוצה להכתיב בה את כל נושאי 'דת ומדינה'

בוא... אני מסרב להתרגש מהצהרות במשא ומתן. כולי תקווה שככל שהימים יעברו, ראש הממשלה וראשי הסיעות יתכנסו לאיזו הסכמה רחבה, כדי להקים את הקואליציה הנדרשת והחשובה הזו.

אתה עדיין דוגל בשיטה ש"חוק הגיוס" שהגיש משרד הביטחון הוא הרע במיעוטו, וצריך להעביר אותו?

אני עדיין חושב ככה. לא השתנה שום דבר.

החוק הזה צריך לעבור כלשונו, כמו שליברמן רוצה?

אין ספק, שאם ליברמן לא היה בקואליציה הזו ולא היה לשון המאזניים בה, בוודאי שהיינו יכולים להוסיף עוד סממן כזה ואחר, שתהיה אמירה אחרת לחוק. אבל ברגע שזה החוק שהוא הביא בזמנו, ונתנו לו את הסכמתנו שבשתיקה לחוק הזה, והוא בקואליציה הזאת והוא לשון המאזניים - אז אני חושב שצריך ליישר קו ולהתקדם - וכמובן שהכל כפוף למה שיורו לנו גדולי ישראל.

הלעג ביהדות התורה לגבי הנתק עם יו"ר ש"ס (צילום: כיכר השבת)

אגב, ראיתי גם את הכעס שלך: קראת לזה התנשאות של יהדות התורה, שהם מכירים את מספר הטלפון של דרעי; לא מכירים את המספר של דרעי...

אשאל אותך שאלה: איך הם היו מרגישים אם היינו פה מנהלים ישיבת סיעה שכולה התבטאות על יו"ר הסיעה שלהם, יו"ר המפלגה שלהם; סליחה, לא ראשי 'המפלגה', ראשי 'המפלגות' שלהם... אני חושב שהסגנון שיצא משם זו התנשאות, וכמו שאמרתי - הם אפילו לא צריכים להתאמץ להתנשא, כי זה יוצא להם, לצערי הרב, במיוחד בקדנציה הזו שראינו את הניסיונות הכושלים שלהם להציק לנו.

לסיום. אחרי 16 שנה בכנסת, מה ההמלצות שלך לח"כים החדשים בכנסת (אצלכם יש את משה ארבל, עוד שניים ייכנסו במסגרת 'החוק הנורבגי', ויש שניים ביהדות התורה) ?

להתמקד בנושא אחד מרכזי, ו...עשיה, עשיה, עשיה; סביב השעון.

לסיום, מה זה להיות חבר כנסת?

עובד ציבור, משועבד לציבור ומחויב לציבור. לא שום דבר אחר.

ח"כ יעקב מרגי, בהצלחה. אגב, אתה שואף להיות שר הדתות?

לא שואף לכלום. את כל מה שבורא עולם יטיל עלי, אעשה בהצלחה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר