סערה ברשת

הפרדה חרדית בין גברים לנשים במקום העבודה עוררה זעם

מתחם עבודה בבני ברק הקים קומה נפרדת לגברים וקומה אחרת לנשים ועורר סערה: מנכ"לית לובי 99, עיתונאית ב'ידיעות' וארגון נשות הכותל זעמו על "הדרת הנשים" (חרדים)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
מתחם העבודה המדובר (צילום: יח"צ)

מתחם העבודה המשותף WORKUP, הממוקם בעיר בני ברק, שנוסד על מנת לתת מענה לצרכי הציבור החרדי, מעורר סערה ברשת, לאחר פרסום צילום מסך מתוך אתר החברה, בו צוין כי המקום מתנהל בהפרדה.

מתברר, כי במתחם קיימת קומה נפרדת לגברים וקומה נפרדת לנשים, דבר שגרר זעם מכיוון פמיניסטיות, שצייצו בנושא בטוויטר - תחת ההאשטג "הדרת נשים" ו-"המדרון החלקלק".

כך לדוגמה לינור דויטש, פעילה חברתית, שכתבה: "כשאמרנו שההפרדה המגדרית באקדמיה היא מדרון חלקלק, שעלול להוביל להפרדה במקומות העבודה (שאחרת למה להפריד באקדמיה אם בשוק העבודה עובדים יחד), אמרו שאנחנו מגזימות. ובכן, מעולם לא הצטערתי יותר להיות בצד הצודק, אבל הנה, העתיד כבר כאן".

יעל פרידסון, עיתונאית בידיעות אחרונות, צייצה: "מקומות עבודה נפרדים, סניפי בנק, קופות חולים, גינת המשחקים, מוסדות תרבות. זה העתיד של המדרון החלקלק".

דויטש. תקפה (צילום מסך: מתוך 'לובי 99' בפייסבוק)

בחשבון הטוויטר של נשות הכותל, קבוצת הנשים הפרובוקטיבית המוכרת מהמהומות בכותל המערבי, צויץ: "המדרון החלקלק ממשיך וממשיך. הדרת נשים - זה מתחיל בכותל ומחלחל לכל המרחב הציבורי שלנו. מי שמצדד בלימודים בהפרדה, יקבל גם מקומות עבודה בהפרדה, ונשים יושבות מאחורה באוטובוס".

לצד תגובות תומכות שקיבלו הצייצניות מחלק מעוקביהן, היו אחרים שהסבו את תשומת ליבן לעובדה הפשוטה: מדובר במתחם פרטי, שלא ממומן על ידי המדינה או כל גורם רשמי, בעיר בני ברק ופונה לציבור החרדי.

אישה המגדירה עצמה כ'פמיניסטית חרדית' הגיבה לפרידסון, עיתונאית 'ידיעות': "זו לא אקדמיה חילונית יעל. זה מתחם פרטי, ויש להם זכות להתנהל שם כרצונם. מעורב או נפרד. אם הידיעה היתה שהוא מקבל מימון מהמדינה, ואת חושבת שזה לא ראוי. ניחא. אבל העובדה שמישהו הקים משהו כזה, היא בעיה?".

יודגש, כי בחברת WORKUP מסבירים ל'כיכר השבת', בתגובה להסתה נגדם: "לפני כחודש ימים השקנו את מתחם העבודה הראשון שלנו המותאם לנשים וגברים ומעניק לראשונה מענה מושלם גם לאישה החרדית העובדת".

"חבל שישנם כאלו שבוחרים להתעסק בפופוליזם זול של כפיית דעות וערכים, במקום לראות את הייחודיות החברתית ואת הנחישות וההקרבה של המשתלבים והמשתלבות בשוק העבודה מתוך נאמנות ערכית, מודל חדשני ופורץ דרך, שמתחם העובדה של 'וורקאפ' חתום עליו במצוינות, תוך תרומה אדירה לכלכלת ישראל כולה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר