שוב נאבדה ראיה

מחדל בחקירת חתונת השנאה: תיק המז"פ אבד למשטרה

במהלך הדיונים בבי"מ השלום בירושלים התברר כי אין כל הוכחה שהנערים השתמשו בחתונה בנשק אמיתי ולא בנשק צעצוע, ראיית המז"פ שהייתה בידי המשטרה - נעלמה (ארץ)

הריקודים בחתונת השנאה (צילום: ארכיון, באדיבות "ערוץ 10"(13))

בדיון שהתקיים אתמול (שני) בתיק "חתונת השנאה" בבית משפט השלום בירושלים, התברר כי תיק מז"פ שכלל את הבדיקות להוכחת טענת המשטרה שהנאשמים נופפו בנשק אמיתי במהלך החתונה אבד למשטרה.

במהלך הדיון, הגיעו אתמול להעיד עדים מטעמה של המשטרה, אחד מהם היה מומחה שמסר חוות דעת ולפיה יש התאמה בין הנשק שנופפו בו שני נאשמים לרבות החתן לבין נשק אמיתי שנמצא ברישיון אצל אחד מהם.

כאשר הפרקליטות העלתה את אותו מומחה לדוכן העדים בעקבות תגובת הנאשמים כי בחתונה השתמשו בנשק צעצוע.

אלא, שבמהלך החקירה הנגדית של המומחה על ידי עורכי הדין איתמר בן גביר,יצחק בם ושלל עורכי הדין מטעם עמותת 'חוננו' עדי קידר, דוד הלוי, אביחי חג'בי ומשה פולסקי התברר כי אבד תיק המז"פ באמצעותו ביקש המומחה להוכיח את טענותיו.

כאשר המומחה נשאל האם הוא ערך שיחזור או בדיקת אימות לבדיקתו הוא גילה כי התיק נעלם וכדבריו "עד הבוקר חיפשו את התיק אך לא מצאו".

המסקנה היא ששוב אבדה ראיה מרכזית לתביעה כזכור, גם בדיונים הראשונים נחשף כי במשטרה איבדו גם את הקלטת המקורית של החתונה.

עורך הדין איתמר בן גביר אומר בתגובה כי :"כאשר מגישים כתב אישום שיש בו רדיפה פוליטית והתנכלות אין פלא שמאבדים עוד ועוד חומרים מהתיק ומתגלים שוב ושוב מחדלים. הגיע הזמן שהמשטרה והפרקליטות יפסיקו את הרדיפה נגד הנאשמים ויחזרו בהם מכתב אישום מופרך ובעייתי ביותר שסותר את עקרונות הדמוקרטיה"

עו"ד עדי קידר מסר "פעם נוספת אנו נתקלים במחדליה הקשים והקיצוניים של התביעה בניהול תיק חתונת השנאה. המדינה כל כך ראתה חשיבות בהגשת כתב אישום מופרך ומפלה מיסודו ובדרך הפתלתלה ובניסיון הנועל להרשיע נאשמים חפים מפשע, שחדרו לפרטיותם, ונכנסו לחתונה - לאירוע פרטי."

כזכור, "ערוץ 10" (13 כהיום), פרסם תיעוד מטלטל ומזעזע של נערי הימין הקיצוני כשהם חוגגים את שריפתו למוות של התינוק הערבי עלי דוואבשה בדומא. הסרטון שפורסם תועד באמצע חתונה של שני פעילי ימין קיצוני מוכרים.

החוגגים קפצו משמחה לקול השיר עם המילים "נקום אחת משתי עיניי מפלסטין", כאשר חלקם מחזיקים רובים, סכינים ואחד מחזיק אפילו בקבוק תבערה. בשיא האקסטזה נראה אחד החוגגים כשהוא דוקר שוב ושוב את תמונתו של דוואבשה.

על פי הדיווח, עשרות מחבריהם של החתן והכלה הם גם חברים של שלושת העצורים הנחקרים בשב"כ בחשד לרצח שלושת בני משפחת דוואבשה. בתיעוד נראים כלי הנשק עוברים מיד ליד וגם ילדים אוחזים באקדחים. לאחר החתונה, המשטרה והשב"כ החרימו את התיעוד ופתחו בחקירה.

ממשטרת ישראל נמסר: "צר לנו על הניסיון לקושש כותרות שעה שההליך המשפטי עודנו מתנהל. נדגיש כי תיק החקירה לא אבד וכלל הראיות שנאספו במהלך החקירה נמצאות הן בידי הפרקליטות והן בידי היחידה החוקרת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר