דינה זילבר הורתה

שיעורו של הרב יגאל כהן ייערך ללא הפרדה בין גברים ונשים?

בהוראת המשנה ליועמ"ש, דינה זילבר, שיעור תורה של הגאון הרב יגאל כהן בערב יום השואה בהיכל הטוטו בחולון, בחסות העירייה - ייערך ללא הפרדה בין גברים לנשים (חדשות, חרדים)

חזקי שטרן | כיכר השבת |
הרב יגאל כהן (צילום: יעקב כהן)

הגאון הרב יגאל כהן, מגדולי מזכי המרבים ומחזירי התשובה, ימסור הערב (רביעי), ערב 'יום השואה', שיעור תורה בהיכל הטוטו בחולון, אך לראשונה ללא הפרדה בין גברים לנשים, בהוראת המשנה ליועמ"ש. עם זאת, לפי המסתמן, משתתפי השיעור לבדם ישבו בצורה נפרדת, מפני כבוד התורה.

האירוע תחת הכותרת "משואה לישועה" עתיד להתקיים הערב בחסות עיריית חולון בהשתתפות ראש עיריית חולון מוטי ששון וסגן ראש העירייה, וכן רב העיר הגאון רבי אברהם יוסף.

לפי הפרסום בערוץ 12, שדולת הנשים פנתה למשנה ליועץ המשפטי לממשלה, דינה זילבר, וזו הוציאה מכתב בהול לעירייה בדרישה לבטל את ההפרדה באירוע, מה שמאלץ את המארגנים לקיים את שיעור התורה ללא הפרדה.

גורם חרדי המקורב להפקת האירוע אומר ל"כיכר השבת" כי "כפי שחששו גורמים חרדים ודתיים, מתברר כי הוראות המשנה ליועץ המשפטי דינה זילבר, שכבר גרמו לכך שכמה אירועי תרבות למגזר החרדי בהפרדה יתבטלו, מביאות לכך שארגוני נשים יפרשו את ההוראות הללו גם על שיעורי תורה".

לדבריו, "לא יתכן שבמדינת ישראל אסור יהיה לקיים שיעור תורה בהפרדה בין גברים לנשים, זה אפילו בחוץ לארץ לא קורה דבר כזה".

"כאשר החרדים לא עומדים בצפירה", הוא מוסיף, "מיד רצים לפרסם ולומר הנה הם לא מכבדים את היום הממלכתי. כשאנחנו כן מציינים את היום הזה בשיעור תורה - באים גורמים חילוניים להפריע לנו והתקשורת כמובן בצד של שדולת הנשים. לא מתקבל על הדעת".

כאמור, מסתמן כי למרות ההוראה, משתתפי השיעור לבדם ישבו בצורה נפרדת, כך שלמרות ההוראה המשפטית השיעור יימסר בהפרדה, מבחירתם של המשתתפים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר