הח"כ הליטאי יוצא במתקפה

מקלב: "תקציבי הישיבות נשחקו? לא מבין את אריה דרעי"

בשיאו של המו"מ הקואליציוני, חבר צוות המו"מ, ח"כ אורי מקלב (דגל התורה) בראיון מיוחד ל'כיכר' בו הוא מדבר על דרישות המפלגה, המאבק על תיק השיכון והקרע מול יו"ר ש"ס השר דרעי • צפו (ארץ)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

בשיאו של המשא ומתן הקואליציוני בין 'יהדות התורה' לבין מפלגת 'הליכוד', מעניק חבר צוות המו"מ, ח"כ אורי מקלב (דגל התורה) ראיון מיוחד ל'כיכר השבת' בו הוא מדבר על שורת הדרישות של המפלגה, המאבק על תיק השיכון והקרע מול יו"ר ש"ס השר אריה דרעי.

תחילה, מתייחס ח"כ מקלב לדרישת המפלגה לקבל את תיק השיכון ומצהיר כי המפלגה לא מתכוונת לוותר על התיק. "מדובר בתפקיד עם נגישות מירבית למגזר החרדי", אומר מקלב, "באופן כללי לא אומר לאף אחד מה לעשות ומה לדרוש, אך זה עומד בבסיס הדרישות שלנו".

באשר לדבריו של השר אריה דרעי לפיהם ש"ס דורשת את תיק השיכון, אומר מקלב: "אני לא מתעמק למה ש"ס דורשים, לא יודע אם ש"ס דורשים את התיק בתוך המשא ומתן הקואליציוני, אני לא דורש את תיק הפנים".

ח"כ אורי מקלב וכתב 'כיכר' אבי רבינא (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

"בכל מה שקשור לתיקים ותפקידים נשאל את גדולי ישראל", הוא מוסיף, "אנחנו באים בדרישה לתפקידים כי רוצים להשפיע בסופו של דבר. מעבר לשררה, האחריות שיש לנו זה לגבי הצורך להשפיע, ולכן אנחנו דורשים סגן שר במעמד שר".

במהלך הראיון חשף מקלב כי רף הדרישות של המפלגה עלה: "על כל שניים וחצי חברי כנסת מקבלים משרד, אם כך מגיע לנו ארבעה משרדים מלבד ועדת הכספים. ועדת הכספים ובריאות אין על זה וויכוח גם עם הליכוד".

לדברי מקלב, "אנחנו דורשים שלושה סגני שרים מלאים ובתוכם את השיכון והרווחה".

מקלב מתייחס לציטוטים שדווחו בשמו של ראש הממשלה נתניהו על המשא ומתן עם החרדים ואמר: "אני לא יודע אם נתניהו אמר שהדרישות שלנו מוגזמות, הדרישות שלנו ממש צנועות. ומלבד נושאי התיקים, מפתח הדרישות שלנו הוא הסדרת חוק הגיוס ומעמדם של בני הישיבות. יש תמימות דעים בנושא בין 'דגל התורה' ל'אגודת ישראל'".

ח"כ אורי מקלב בראיון (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

מקלב נשאל על דבריו של יו"ר ש"ס השר דרעי כי תקציבי הישיבות נשחקו מאוד בקדנציה האחרונה, דברים שכוונו לחברי הכנסת של יהדות התורה ובוחר להגיב בחריפות: "אין אדם משים עצמו... קשה להאמין שאדם מאשים עצמו בדברים כל כך מרכזיים שנמצאים בתפקיד של מפלגות חרדיות.

"זה סתירה של כל מערכת הבחירות שדיברו על התקציבים של מוסדות החינוך והישיבות, לא היה תקדים לגודל התקציבים שהיו במוסדות החינוך, לא יודע מה המקורות של דרעי. לא הבלטנו את זה הרבה משום עינא בישא".

מקלב מוסיף ואומר: "תצאו החוצה ותראו איך התקציבים גדלו בארבע שנים האחרונות, במאתיים אחוז יותר. להגיד שיש מצוקה? לא מבין למה הוא מתכוון. ח"כ גפני שעומד בראש הוועדה של הכספים דאג ללא ליאות לישיבות. לא רוצה להרחיב בתקציב הזה, לא יודע להסביר את דברי דרעי".

צפו בראיון המלא עם ח"כ אורי מקלב

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר