יום השואה • מקומם

פת"ח מצדיק את השואה: היהודים נרצחו בגלל האופי שלהם

הארגון הפלסטיני, בראשו עומד אבו מאזן, מצדיק את רציחת היהודים בשואה באמצעות סיפור מסולף שלכאורה מדגים את האופי היהודי, שהיה לטענתם הסיבה לשואה (העולם הערבי)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
(צילום: פלאש 90)

תנועת פת"ח הפלסטינית, בראשה עומד אבו מאזן, יו"ר הרשות הפלסטינית, הציגה בדף הפייסבוק שלה סילוף סיפור היסטורי, ובכך הסבירו בערבית לפלסטינים כי היהודים נרצחו בשואה בגלל האופי שלהם.

בעמוד הפייסבוק הרשמי פרסם הפת"ח תמונות בהן נראים בורות קבר חפורים ממלחמת העולם השנייה, בליווי טקסט עם סיפור שמוצג כאמיתי.

על פי הסיפור שפרסמה פת"ח, יהודים הסכימו ברצון ובהתלהבות לקבור שבויים רוסים חיים, במטרה להציל את חייהם שלהם.

בטקסט, המוצג כביכול מצוטט מתוך יומן של שבוי רוסי במלחמת העולם השנייה נכתב: "אחד השבויים הרוסים במלחמת העולם השנייה כתב בזכרונותיו: 'בשנת 1941, הגרמנים הכריחו אותנו לחפור בורות עמוקים באדמה. כאשר סיימנו לעשות זאת, הם הביאו קבוצת יהודים, השליכו אותם לתוך הבורות, ופקדו עלינו לקבור אותם".

"סירבנו לעשות את המעשה המתועב הזה. אז הגרמנים הורו להשליך אותנו במקום היהודים, ופקדו עליהם לקבור אותנו. היהודים החלו לשפוך עלינו עפר בלי היסוס. העפר כמעט כיסה אותנו, אך הגרמנים עצרו אותם והוציאו אותנו. ואז הופתענו כשהמפקד הגרמני פנה אלינו בצעקות: 'רק רציתי שתדעו מיהם היהודים ומדוע אנו הורגים אותם!'"

חוקרי מכון "מבט לתקשורת פלסטינית", כותבים כי הסיפור האנטישמי דומה לדיווח היסטורי, אך במציאות היהודים והאוקראינים התנהגו כולם בגבורה וסירבו לקבור בחיים אלה את אלה, וכתוצאה מכך כולם נרצחו על ידי הנאצים.

במכון מבט לתקשורת פלסטינית גם הביאו את הדיווח העיתונאי ההיסטורי על הגבורה היהודית והאוקראינית אשר פורסם על ידי סוכנות הידיעות JTA ב-27/11/1942.

"עשרה זקנים בעיירה באוקראינה - 5 מתוכם יהודים והאחרים אוקראינים - נקברו בחיים על ידי הנאצים, כאשר כל קבוצה סירבה לקבור את האחרת, כך דיווח סמל בצבא האדום היום, שנודע לו על הקבורה ההמונית מפי זוני גרייליך, הנכד של אחד הקורבנות היהודיים".

"כאשר הגרמנים פלשו לכפר סקארליבקה במחוז קייב, רוב האוכלוסייה ברחה ואלה שנותרו התחבאו בגנים ובשדות. גרייליך הצעיר, אשר הסתתר בעליית הגג של ביתו, יכול היה לראות את כל המתרחש ברחוב למטה. קצין גרמני, עם שוט בידו, בחר עשרה מבוגרים מזוקנים - חמישה אוקראינים וחמישה יהודים. לכולם קיבלו אתי חפירה ופקדו עליהם לחפור בור".

"כאשר הבור היה חפור למחצה, הנאצי הורה לאוקראינים לצאת והורה ליהודים להמשיך לחפור. לאחר זמן מה הוא הורה לאוקראינים לקחת את האתים ולכסות באדמה שהוצאה את היהודים שהמשיכו לחפור את הבור. אך האוקראינים נראו מזועזעים למשמע הפקודה של הקצין הנאצי, ולא הרימו את אתיהם מהארץ".

"כשהנאצי ראה שהם אינם מוכנים לציית לפקודתו, הוא הכריח את האוקראינים להיכנס לבור והורה ליהודים לצאת ולקבור את שכניהם. היהודים, וביניהם רחמיאל גרייליך, סבו של זוני, סירבו גם הם לזוז. בעזרת רגלו, כדי שהזקנים האוקראינים בבור לא יראו אותו, הנאצי גרף קצת אדמה עליהם, וקרא: 'ראו, היהודים מוכנים לקבור אתכם. מוטב לכם שתצאו ותקברו אותם.' אבל הקשישים לא זזו".

"הנאצי, זועם לחלוטין בשלב זה, דחף את הקשישים היהודים לתוך הבור, מעל האוקראינים, וביחד עם אנשיו, קבר את כולם בחיים. זוני הצעיר הצליח לברוח מסקארליבקה באותו לילה, ולאחר מספר ימים הוא נתקל ביחידה מהצבא האדום, כולל הסמל לייזר ליברמן, והוא סיפר לו את הסיפור" - לשון הדיווח ההיסטורי, אותו סילפו הפלסטינים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר