הצהרת כוונות

ההסתדרות: "נמגר את עושק השכירים במגזר החרדי"

יו"ר ההסתדרות החליט לשים דגש על עובדי המגזר החרדי הסובלים מתנאי עבודה מחפירים בניגוד לחוק, וכעת ינגישו את המידע החסר, ויתאימו אותו במיוחד לעובדים החרדים (כלכלה)

(צילום: דוברות)

באירוע שהתקיים בחצר ההסתדרות לציון האחד במאי, "חג הפועלים", הציב יו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד יעדים חדשים והניף דגלים חוצי מגזרים לצמצום פערי השיוויון הכלל מגזריים בישראל, עם דגש על עובדי המגזר החרדי הסובלים מתנאי עבודה מחפירים בניגוד לחוק.

הציבור החרדי היוצא לעבודה באישור רבותיו, נתקל לא אחת במעסיקים המנצלים את היותו פגיע בשל חוסר מודעות מינימלית לדיני העבודה במדינת ישראל. לשם כך פועלת ההסתדרות להנגיש אל העובד החרדי בשפתו שלו, את המידע החסר ותמיכה מוגברת של כלל המחלקות המקצועיות, בבניית ועדים בהתאם לערכי היהדות ובראי ההלכה.

במהלך הטקס הוענק "אות ההתאגדות" לועדים החזקים שהובילו העובדים החרדים ביניהם ועד עובדי מורשת הכותל וועד עובדי נטו שהחלו את מאבקם לפני כשנה בעזרת צוות קומת הסקטור החרדי שבהסתדרות.

לדברי אודליה מעודה רכזת הסקטור החרדי בהסתדרות: "היום השמח לכלל הפועלים הוא היום העצוב לפועל החרדי. העובדים החרדים הם חלק איכותי במארג המשק הישראלי אבל הוא עדיין מרגיש קטן. סולידריות לא יכולה להיות סלקטיבית".

סגן יו"ר האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות, רפי מסט הוסיף כי "ההסתדרות ככור ההיתוך של החברה הישראלית מחוייבת לעובד החרדי ותפעל להביא למיגור תופעת עושק השכירים במגזר-החרדי. ועד עובדי הכותל ועובדי נטו זכו לחירות דווקא בשל הסולידריות והצדק החברתי הפנים מגזרי".

שלום רוחם יו"ר ועד עובדי נטו אמר, "זה לא מובן מאליו לעמוד בראש ועד של כ 1200 עובדים, ההסתדרות עשתה מהלך עמוק ואנו בדרך להסכם קיבוצי. אחת המצוות עליהם העולם עומד היא גמילות חסדים ואין לך גמילות חסדים גדולה מדאגה לשכרם וביטחונם התעסוקתי של עובדים".

לדברי אתיאל לוי יו"ר ועד מורשת הכותל: "זכינו לעבוד עם צוות מסור בהסתדרות שמלווה כ 650 עובדים במורשת הכותל אל חירות תעסוקתית והקפדה על הצרכים ההלכתיים שבדרך להתאגדות. כעובדי הכותל אנו נפעל להעביר את זה הלאה בתקווה שנהיה אור ליתר המועסקים החרדים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר