ב"יד ושם"

הנשיא: "האנטישמיות מחלחלת ללב ההנהגה האירופית"

הנשיא התייחס לאנטישמיות באירופה החדשה והדגיש: "המסר של מדינת ישראל חייב להיות ברור וחד משמעי. שום אינטרס לא יצדיק ברית עם גורמים שלא מכירים באחריותם לפשעי השואה" (ארץ)

ריבלין היום, ביד ושם (צילום: מתוך הסרטון, באדיבות 'כאן 11')

נשיא המדינה ראובן ריבלין היה ראשון הנואמים בעצרת הממלכתית לפתיחת יום השואה ביד ושם בירושלים, בדבריו התייחס בין היתר, לריבוי האירועים האנטישמים לאחרונה באירופה ובעולם ואמר כי אין דבר שמצדיק ברית עם גורמים גזעניים.

ריבלין התייחס בתחילת דבריו על אירופה של אחרי השואה: "עם תום מלחמת העולם השנייה, בנתה את עצמה אירופה, במיוחד המערבית, כאירופה חדשה. תשליל של אירופה הישנה. אירופה החדשה ראתה את עצמה כמגדלור של דמוקרטיה וליברליות".

כאן החל לדבר על האנטישמיות האירופית "אלא שהיום, אירופה, שוב משנה את פניה. טהרנות לאומנית, שנאת זרים, אנטישמיות בוטה ועכורה, משמאל ומימין, מרחפת על פני אירופה. מן הימין ועד לשמאל הקיצוני, האנטישמיות מחלחלת ללב ההנהגה האירופית. כוחות פוליטיים שאנטישמיות וגזענות היא חלק משפתם, מורשתם ורוחם – לעולם אסור שיהיו בעלי בריתנו".

"המסר של מדינת ישראל חייב להיות ברור וחד משמעי. שום אינטרס או שיקולים של ריאל פוליטיק, לא יצדיקו ברית קלון עם קבוצות וגורמים גזעניים, שלא מכירים בעברם ובאחריותם לפשעי השואה".

"אין סתירה בין האהבה לעם, בין אהבתנו ומחויבותנו לעמנו, לבין מחויבותנו לאהבת האדם" הוסיף. "חביבין ישראל, חביב אדם שנברא בצלם. זה איננו רק הלקח שלמדנו מההיסטוריה הכאובה שלנו, זה גם שורש השורשים של תורת ישראל ומורשת ישראל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר