שר התחבורה:

"כל רכבת - תשובה למסילות שהובילו יהודים למותם"

השר ישראל כץ סיפר על אימו, ניצולת שואת שנפטרה לאחרונה ועל אביו, שאמר לו ביום שמונה לשר: "היום ניצחתי את הנאצים. הבן שלי התמנה לשר במדינת היהודים" (בארץ)

יוני גבאי | כיכר השבת |
(צילום: חן גלילי)

שר התחבורה וממלא מקום שר החוץ, ישראל כץ, נאם הערב (רביעי) במהלך עצרת הזיכרון הממלכתית לשואה ולגבורה במשואה ואמר כי "כל מסילת רכבת כאן היא התשובה לאותן מסילות רכבת שהובילו יהודים חסרי אונים וחסרי ישע, תוך הפעלת מכונת מלחמה אדירה, אל מותם".

הוא סיפר על אמו, ניצולת שואה, שנפטרה באחרונה. "לפני כחודשיים נפטרה אימי מלכה ז"ל. אהבתי אותה מאוד. ליבי עוד בוכה ומתאבל על לכתה, על אבי מאיר שנפטר לפני 11 שנים ועל דור שלם של ניצולי שואה, ששרדו את התופת הנוראה, הגיעו לישראל, והיו שותפים להקמת ובניית מדינה לתפארת".

"אימי מלכה היתה אישה חזקה, שלקחה את הסבל והאימה אותם חוותה כנערה בת 15 במחנות ההשמדה ובצעדת המוות והפכה אותם, יחד עם אבי מאיר, לכוח ונחישות. להקים ולבנות משפחה ומשק חקלאי משגשג, לחזק ולפתח את מדינת ישראל, ולהכות שורשים באדמת המולדת. כזה היה הדור הזה".

השר כץ בטקס (צילום: חן גלילי)

"כאשר מוניתי לראשונה לשר אמר אבי: 'היום ניצחתי את הנאצים. הבן שלי התמנה לשר בממשלת ישראל, במדינת ישראל, מדינתו של העם היהודי'. כאשר מוניתי לשר חוץ, המייצג את ישראל מול מדינות העולם, הייתה אימי מאושרת וראתה בזה סגירת מעגל. בכל פעילותי הציבורית אשא את מורשת דור השואה והתקומה, ואת מחויבותי הבלתי מתפשרת לפיתוחה, חיזוקה והגנתה של מדינת ישראל".

לדבריו, "כשאני פועל בתפקידי הנוכחי כשר תחבורה בכל מדינת ישראל להקים כבישים, נמלים, שדות תעופה ומסילות רכבת, אני יודע שזה הניצחון האמיתי שלנו על מה שהנאצים ניסו לעשות. כל מסילת רכבת כאן היא התשובה לאותן מסילות רכבת שהובילו יהודים חסרי אונים וחסרי ישע, תוך הפעלת מכונת מלחמה אדירה, אל מותם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר