מהחצר היריבה?

'שייגעץ': אבנים יודו על הרבי מסאטמר • צפו

זעזוע: בזמן שהאדמו"ר (מהרז"ל) עלה לקבר אביו ה'ברך משה' בקרית יואל ביום ההילולא, הוא הותקף בידי חבורת בחורים בצעקות ובאבנים • כוחות אבטחה פיזרו את המהומה (חסידים)

יוחנן בלייך | כיכר השבת |
(צילום: באדיבות המצלם.תמונה: משה גולדשטיין)

זעם בחסידות סאטמר: בחורים חסידיים תקפו את האדמו"ר (מהרז"ל) באבנים, כשהתפלל אמש (רביעי) בקבר אביו והקהל קרא פרקי תהילים. ישנן שתי גירסאות בדבר זהותם של האחראים לתקיפה המזעזעת.

המשגיחים יתקפלו? תלמידי סאטמר נרשמים ל"שיעור ד'"

תלמיד חושף: אלו שיטות החינוך הנוקשות בישיבת סאטמר

לפי גירסה אחת שאותה משמיעים מספר חסידים, מדובר בקבוצה של בחורים מבוגרים יחסית, אשר למדו עד לפני כשנה בישיבת סאטמר המרכזית שבראשות האדמו"ר עצמו, הממוקמת ברובע קווינס בניו יורק ואשר מתחנכים בה אלפי בחורים מן החסידות.

כפי שחשפנו בזמנו ב'כיכר השבת', אנשי החינוך בישיבה חשו שיש רפיון מסויים באווירה הרוחנית בישיבה ועל כן הוחלט לנקוט בשיטות חינוך נוקשות מאד.

בנוסף, הבחורים המבוגרים יחסית (מעל גיל 20) קיבלו הודעה כי לא ימשיכו את לימודיהם בישיבה, זאת כנראה בשל אווירת חוסר הכנעה שהשרו בסביבתם כ'בחורים מבוגרים'.

הבחורים הללו הגיעו לאדמו"ר, וניסו לדבר על ליבו כי צעד זה ירחיק מהם את השידוכים שלהם, והם לא אשמים בכך. בסופו של דבר נפתחה ישיבה חדשה עבורם, בשם 'שיעור ד' דסאטמר' - מה שמכונה בישיבות 'קיבוץ'. אך מתברר כי הדבר לא ממש השביע את רצון הבחורים המבוגרים שכאמור נאלצו ללמוד בישיבה חדשה ולא בישיבה המוכרת והמסורתית של סאטמר.

אמש (רביעי), עלה האדמו"ר מסאטמר לקבר אביו, בעל ה'ברך משה' מסאטמר, ליום ההילולא שלו. לעלייה לציון, ב'קרית יואל' שבניו יורק, הצטרפו בין היתר צעירי ובחורי החסידות.

כשהגיע האדמו"ר לבית העלמין, חיכו לו אותם בחורים מבוגרים, והחלו בקריאות ובצעקות לעברו. לאחר שהחסידים ניסו להשתיק אותם, החלו הבחורים בזריקת אבנים לעבר רבם, מה שיצר מהומה של ממש.

מנגד, גירסה אחרת טוענת כי אין הדבר נכון וכי מדובר דווקא בבחורים מחצר סאטמר היריבה (מהר"א), הלומדים בישיבה שסמוכה לבית העלמין, ואלו יידו את האבנים מרחוק וקראו לעבר האדמו"ר "שייגעץ" וקריאות גנאי נוספות.

כהוכחה טוענים החסידים כי כפי שניתן לראות בוידאו, הבחורים התוקפים הם צעירים. "הם עמדו מרחוק, צעקו וזרקו אבנים וצעקו 'שייגעץ'", אומרים חסידים בשיחה עם 'כיכר השבת'.

בסעודת ההילולא, השמיע הגבאי הוותיק של האדמו"ר (מהרז"ל), ר' משה פרידמן, דברי מחאה על ההתפרעויות בבית העלמין. לדבריו, הפורעים הם "נכדים של בעלי תשובה" ו"זו התוצאה".

כך או כך, כוחות האבטחה שהובאו למקום פיזרו את הבחורים המתפרעים והחזירו את הסדר למקום. בשעות אלו ממשיכים רבבות חסידים לפקוד את הציון ליום ההילולא.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר