פרסום ראשון

ועדת שרים תתכנס במיוחד כדי להתיר חילולי שבת המוניים

ביום ראשון הקרוב מתכוונת 'ועדת השרים לענייני מתן היתר עבודה בשבת' להתכנס לישיבה מיוחדת, כדי להנפיק אישור לעבודות הכנה למופע מוזיקלי בינלאומי, בהן ייטלו חלק עובדים יהודים רבים (ארץ)

אבי רבינא | כיכר השבת |
במת המופע המדובר (צילום: Tomer Neuberg/Flash90)

פרסום ראשון: מדינת ישראל החלה להיערך באופן רשמי לחילולי שבת המוניים, שיתקיימו בשבת הבאה, לקראת אירוע מוזיקלי גדול שצפוי במוצאי השבת הבאה בתל אביב.

ל'כיכר השבת' נודע, כי ועדת השרים לענייני מתן היתר עבודה בשבת תתכנס ביום ראשון הקרוב, במטרה לאשר עבודות תוך חילול שבת פומבי במהלך השבת הבאה, על ידי מאות עובדים - ביניהם לא מעט יהודים.

בכותרת מסמך ההזמנה לישיבה, נכתב: "מתן היתר לצורך העסקת עובדים במנוחה השבועית לקיום אירועי האירוויזיון".

"יש ליתן את ההיתר כבר בתחילת שבוע הבא. קיצור הזמנים הוא סביר ונחוץ, וזאת בשים לב לסדר הזמנים לקיום אירועי האירוויזיון, וכן להתחייבות שנטלה על עצמה ממשלת ישראל בפני איגוד השידור האירופאי", נכתב עוד במסמך שהגיע לידי 'כיכר השבת'.

גם "עמדת היועצים המשפטיים של המשרדים שההצעה נוגעת להם", הודגש במסמך, היא ש"אין מניעה משפטית" לחילולי השבת המדוברים. על המכתב חתמה סגנית בכירה ליועצת המשפטית של משרד העבודה והרווחה.

אדם. העדיף לא לחלל שבת (צילום: Jorge Novominsky/Flash 90)
אדם. העדיף לא לחלל שבת (צילום: Jorge Novominsky/Flash 90)

כזכור, הזמר הישראלי המצליח עומר אדם הודיע למפיקי המופע כי לא יופיע באירוויזיון, זאת בשל אותן 'חזרות 'גנרליות' שצפויות להיערך בעיצומה של השבת.

אמש פורסם ב'חדשות 12', כי יהדות התורה דורשת במשא ומתן הקואליציוני המתקיים בימים אלו, שבממשלה הבאה יהיה מטעמה סגן שר במשרד העבודה והרווחה, שיהיה אמון במיוחד על מניעת חילול שבת ואישור פרטני של כל עבודה ועבודה.

יודגש, כי כבר תקופה ארוכה נערכים גופים רבים לעבודות בשבת הבאה, ערב האירוויזיון - אירוע שהביא לפולמוס נרחב סביב חילולי השבת שהוא יגרום.

במפלגות החרדיות, מלבד ההתראה הרשמית נגד חילולי השבת - כשנודע על קיום האירוע בישראל - לא עוררו ופעלו בנושא במהלך החודשים האחרונים.

מן הארכיון: מחאה חרדית בכנסת נגד חילולי שבת (באדיבות המצלם)

יו"ר יהדות התורה, סגן שר הבריאות יעקב ליצמן, שלח בעבר פנייה לשרת התרבות מירי רגב, בה כתב: "אני פונה אליכם, כבר בשלב מוקדם זה, טרם נקבעו ההפקה וכל שאר פרטי האירוע המתוכנן - להקפיד שהדבר לא ייפגע בקדושת השבת ולפעול בכל דרך למניעת חילול שבת חלילה וחס, כפי שמחייב החוק והסטטוס קוו".

יודגש, כי 'כיכר השבת' פנה בענין לשר לשרותי דת יצחק וקנין (ש"ס), הנציג החרדי בוועדת שרים זו - לצד ראש הממשלה נתניהו ושר העבודה חיים כץ - אך לא הצליח לקבל את תגובתו.

הזימון לדיון בו יותר חילול השבת ההמוני (צילום מסך)
הפנייה הרשמית של ליצמן (ארכיון)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר